הדולר שובר שיאים שליליים והסוחרים מחכים לנאום טראמפ

לצד עלייה מתמשכת במדדי הבורסה בניו-יורק, ממשיך הדולר להידרדר מול המטבעות המובילים בעולם ומול השקל. בשוק המט"ח מחכים לטראמפ שעתיד לשאת היום נאום בו יתייחס ככל הנראה למדיניותו הכלכלית

קיים את הבטחתו. טראמפ במסע הבחירות | צילום: Joseph Sohm, שאטרסטוק

היום, מאוחר יותר, אמור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לשאת נאום בו יתייחס למדיניותו הכלכלית. על רקע חולשת הדולר מול המטבעות המובילים בעולם נודעת לנאום חשיבות מיוחדת. במסחר הרציף נסחר הדולר הבוקר סביב שער של 3.667 שקלים לדולר, שיא שלילי שלא נרשם פה מזה כשנתיים ויותר.

במחלקת המחקר של 'FXCM ישראל' אמרו הבוקר כי "על רקע דברי שר האוצר טילרסון בשבוע שעבר וביום ראשון, בשוק חוששים כי טראמפ לא יציג – כפי שהבטיח בבחירות – תוכנית סדורה להפחתת מיסי חברות. על פי דברי שר האוצר, רפורמת מיסים צפויה להיות מוכנה רק במחצית השנייה של השנה, וזאת לאכזבת המשקיעים.

"כל זה משנה את הערכות הצמיחה לגבי 2017, כאשר כרגע ההערכה היא שהצמיחה ב-2017 תעמוד על 3% בלבד. קצב צמיחה שכזה לא צפוי לייצר אינפלציה גבוהה אשר תחייב את הבנק הפדראלי להאיץ את העלאות הריבית, ועל כן אנו עדים לירידה בציפיות הריבית של השוק ולהיחלשות הדולר. התנודתיות סביב נאומו של טראמפ צפויה להיות גבוהה, ובמידה והנשיא יפתיע את הפעילים בשוק ויציג יוזמות כלכליות מספקות הדולר צפוי להתאושש ולזנק".

כתיבת תגובה