הדור החדש של טויטה פריוס הגיע לישראל

המכונית ההיברידית הנמכרת בעולם מציגה את הדור החדש, שהגיע לישראל *היא מציגה מערכת חשמלית חדשה לחלוטין ורף חדש ליעילות ונצילות אנרגטית: עיצוב אייקוני וייחודי

'יוניון מוטורס', יבואנית טויוטה בישראל, מודיעה היום על התחלת שיווק הדור הרביעי של מכונית ה- PRIUS בלע"ז, הלוא היא פריוס. הפריוס, שהדורות הקודמים שלה הביאו את בשורת הרכב ההיברידי ושהפכה לאייקון ידוע בעולם כולו, מציבה סטנדרטים חדשים חיסכון, פליטות ויעילות. מעבר ליתרונות הסביבתיים הידועים, הדור הרביעי מביא בשורה של ממש ביכולות וביצועים משופרים, סגנון מושך ואופי חדש של נהיגה מהנה, תוך הוספת ממדים חדשים ואטרקטיביים בעיצוב חדשני ומרשים. הציבור החרדי עדיין לא יודע כיצד "לאכול" את הרכבים ההיברידיים, שאת הדגל שלהם מוליכה בגאון טויוטה, כיוון שמרבית בני המגזר מעדיפים רכב זול מאשר "ירוק"; עם זאת, פריוס אינו רק נוח לסביבה, אלא גם לכיס, כיוון שהוא חסכוני מאוד בצריכת הדלק. יבואנית טויוטה בישראל מאמינה שהדור החדש יתקבל באהדה גדולה יותר לא רק בקרב המגזר החילוני.

מערכת היברידית חדשה ומנועים חדשים

הפריוס החדשה היא בעלת מערכת ההנעה ההיברידית המלאה מהדור החדש של טויוטה.

טכנולוגיית ה- Hybrid Synergy Drive®  משלבת בין שני מנועים, מנוע חשמלי ומנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר לברירה אוטומטית של מצב הנהיגה לביצועים יוצאי דופן וצריכת דלק מיטבית. ההספק המשולב עומד על 122.4 כ"ס והתאוצה מ-0 ל-100 על 10.6 שניות.

מערכת ההנעה ההיברידית של הפריוס עברה שינויים מפליגים לשיפור היעילות, הפחתת משקל וליטוש היכולות. שינויי תכנון מקיפים הובילו לכך שהפריוס  מציגה את הביצועים הטובים ביותר בעולם ליחידת דלק וצריכת דלק של 28 ק"מ/ליטר בלבד בנסיעה משולבת (נתוני יצרן). ההאצה שקטה וחלקה, מגיבה במהירות ונותנת תחושה המותאמת טוב יותר למהירות המנוע.

המערכת ההיברידית החדשה כוללת גם חידושים משמעותיים בטכנולוגיות הסוללה, המנוע החשמלי ומנוע הבנזין. הסוללה ההיברידית החדשה מציעה צפיפות אנרגיה גבוהה יותר. ההספק הכולל שלה נשמר, אך גודלה הופחת ב- 10% והיא יכולה עתה לשאת 28% יותר אנרגיה ובעלת יכולת טעינה מהירה מבעבר. המנועים החשמליים קטנים יותר, אך מעניקים יחס טוב יותר בין הספק למשקל. יעילותו התרמית של מנוע הבנזין הוגדלה ליותר מ- 40% אשר הינה היעילות הטובה ביותר למנוע בנזין. סוללת ניקל-מתכת הידריד חדשה הינה קומפקטית יותר לעומת הדגמים של הדור הקודם, עמידה יותר ובעלת ביצועי טעינה טובים יותר.

רכיבים אחרים של המערכת ההיברידית הפכו קלים וקטנים יותר ומיקומם שונה בצורה אופטימלית, כך שיתרמו גם הם למרכז הכובד הנמוך של המכונית.

עיצוב חיצוני חדש – ספורטיבי, צעיר ודינמי יותר

עיצוב הפריוס החדשה דינמי וספורטיבי מבעבר. הצורה חדשה היא בעלת קווים חלקים אך חדים ועיצוב החרטום נאמן למורשת של פריוס עם סמל טויוטה כנקודת מיקוד חזקה. במבט מן הצד, הפריוס מתאפיינת בצורה נמוכה ואתלטית יותר. פלטפורמת
ה- TNGA אפשרה הפחתת גובה משמעותית כדי ליצור מראה נמוך ודינמי יותר. הגובה הכללי הופחת ב- 20 מ"מ בהשוואה לדור הקודם, והוא עומד כעת על 1470 מ"מ. קו הגג העליון הוזז קדימה ב- 170 מ"מ. לדגם החדש בסיס גלגלים של 2700 מ"מ (כמו בדגם  היוצא) אולם הוא ארוך יותר ב- 60 מ"מ ורחב יותר ב- 15 מ"מ.

ברכב מנגנון אווירודינאמי ייחודי בחלק האחורי של הגג, התומך בזרימת אוויר חופשית מעל המכונית והרחק ממנה. המרכיבים האווירודינמיים מנתבים את זרימת האוויר ומי הגשם למעלה ומעל הגג מבלי לייצר רעש של הרוח. סנפירי ייצוב אוויר נכללים ביחידת התאורה הקדמית ותושבות הפנסים האחוריים ושולטים על מערבולות אוויר לאורך צדי הרכב.

יחד, ההתנגדות הנמוכה לרוח של המכונית מבטיחה מקדם גרר מעולה של 0.24. עיצוב הקצה האחורי של המכונית זורם מהספוילר האחורי מטה דרך הפגוש, כאשר מיקום הגלגל מדגיש עוד את העמידה היציבה של הרכב.

איכות משופרת בפנים הרכב, תא מטען גדול מבעבר

תא הנוסעים מתאפיין בעיצוב דומיננטי שהינו מתקדם, פונקציונלי ומרשים. מוטמעת בו התפיסה האינטואיטיבית של הדורות הקודמים של פריוס על ידי קירוב פונקציות אופרטיביות לנהג והרחקת פונקציות המידע. הפונקציונליות של גישה באה לידי ביטוי, בין היתר, במבנה לוח המחוונים הכולל אזורי שליטה נפרדים.

הפריוס מציעה סטנדרט אבזור גבוה במיוחד הכולל מערכת מולטימדיה מקורית
Toyota Touch 2 עם מסך צבעוני בן שבעה אינטש, לוח מחוונים דיגיטלי HD צבעוני עם צג נתונים מרכזי, צגנתונים דיגיטלי צבעוני המוקרן על השמשה הקדמית בצד הנהג, מערכת התנעה חכמה  Keyless להתנעה ע"י זיהוי אוטומטי של המפתח, פנסים ראשיים בטכנולוגיית תאורה מבוססת LED, חימום מושבים קדמיים ועוד. רצפת תא המטען נמוכה ב- 110 מ"מ ומגדילה את הקיבולת ל- 412 ליטר עם  גלגל חלופי בגודל מלא. מקומות האחסון בתא הנוסעים הוגדלו ועוצבו מחדש כדי לשפר את השמישות.

המפרט הבטיחותי כולל, בין היתר שבעה כריות אוויר, מערכות בטיחות מתקדמות כולל ABS ו- EBD, BA TRC, VSC+,, הגה בטיחותי קורס בעת התנגשות, קורות פלדה כפולות בדלתות, מערכת בטיחות של מוביל איי ועוד.

 

7ab47f9b-f69a-4fab-be8c-a1a8bd562a4a 7d49ef0a-6130-4f73-86a5-e7f139cf51f5 6320457a-8ac2-4a11-bf3a-acad101a1489 c87f0f47-6f7b-4fbb-9927-01e2783d9b53

כתיבת תגובה