הדיירים מתלוננים: כבר חודשים שיש מזבלה פיראטית ברחוב

כיצד הייתם מגיבים אם ביום בהיר אחד הייתם מגלים שמישהו החליט לזרוק את הזבל שלו מתחת לחלון הבית שלכם? זה מה שקרה לתושבי אחד מהרחובות המרכזיים בבני ברק • מה עשתה העירייה וכיצד הגיבה לפניית 'ביזנעס'?

המזבלה המאולתרת. צילומים: באדיבות המצלם

תושביו של רחוב בני ברקי טיפוסי מוצאים את עצמם מתמודדים בזמן האחרון עם מפגע תברואתי חסר תקדים. לטענתם, חנות מכולת הממוקמת בקרבתם, החליטה על דעת עצמה "להרחיב את גבולותיה" ולמקם בלב הרחוב, בין שני בניינים, קרטוניה מאולתרת שהפכה עד מהרה למפגע תברואתי המקשה על חייהם.

הם פנו מספר פעמים לעיריית בני ברק ולמשרד להגנת הסביבה, אך דבר לא השתנה. לטענתם, המזבלה המאולתרת שינתה את מיקומם של פחי האשפה ברחוב וצמצמה את שטח המדרכה עד לסיכון עוברי הדרך הנאלצים לעיתים לרדת אל הכביש.

בנוסף, טענו כי הפסולת המונחת במקום מושכת אליה זבובים, יתושים וחרקים נוספים המגיעים אל הדירות הפונות למזבלה. ואם לא די בכך, דיירי הקומות התחתונות מדווחים גם על מפגעי ריח קשים.

לאחר ארבעה חודשים של סבל, פנו הדיירים למשרד להגנת הסביבה וביקשו את עזרתו לנוכח אזלת יד העירייה. במכתבם ציינו כי עם הזמן הפכה הקרטוניה המאולתרת למזבלה של ממש המושכת אליה מכרסמים כגון עכברים וחולדות.

'ביזנעס' פנה לעיריית בני ברק ולמשרד להגנת הסביבה על מנת לקבל את תגובתם. מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: עם קבלת פנייתכם שוחחנו על תוכנה עם מר אברהם בלושטיין, מנהל מחלקת רישוי עסקים של העירייה שהודיענו, כי לחנות זו רישיון עסק, לאחר אישורי משרד הבריאות, כיבוי אש, אגף ההנדסה של העירייה ומחלקת הרישוי של העירייה. אשר להוצאת פסולת, פנינו למר יעקב טל, מנהל הפיקוח התברואי שמסר לנו כי ייצא למקום, יבדוק את המצב ויפעל בהתאם.

תגובת המשרד להגנת הסביבה לא הגיעה עד למועד זה. אגב, הדיירים טוענים כי למרות שהעירייה שלחה פקחים פעם אחר פעם, דבר לא השתנה. אנו נמשיך ונעקוב אחר המפגע המיותר שפוגע באיכות חייהם של תושבי הרחוב.

1 2

4 תגובות ל: "הדיירים מתלוננים: כבר חודשים שיש מזבלה פיראטית ברחוב"

  1. הנני תושב האזור, וכל מה שנכתב כאן מדויק להפליא!
    לא ברור למה מזבלה כזו יכולה להתקיים בלי פיקוח של "עיריית בני ברק" שמנסה להתהדר ביופי חזות העיר. בושה!

  2. תבדקו אם זו לא חנות של חסיד גור…. ככה מתנהלת העירייה בכל תחום ותחום!!!

  3. כנראה חנות של חסיד גור…

  4. אני הייתי מציע לכם ללמוד מתושבת חולון ולהגיש תביעה על מקרה דומה כנגד העיריה ואז אולי ילמדו לקח

כתיבת תגובה