ההסתדרות והתאחדות המלונות חתמו על הסכם שכר חדש

ההסכם שנחתם בין ההסתדרות, התאחדות המלונות ונציגי עובדי הענף כולל בין היתר העלאת שכר בשיעור 7.25%, מענק, הגדלת תוספת הוותק ושיפור בתקציבי הרווחה וההכשרות המקצועיות של העובדים * שר התיירות יריב לוין: ״ההסכם הוא ברכה גדולה לענף התיירות"

חתימת ההסכם - צילום: יהודה שגב דובות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן נשיא התאחדות המלונות בישראל אמיר חייק ונציגי עובדי הענף חתמו הבוקר (ג') על הסכם קיבוצי ענפי חדש, המשפר משמעותית את תנאי העסקתם של כ-40 אלף איש העובדים בכ-400 בתי מלון ובתי הארחה בישראל. ההסכם, שהושג לאחר תקופת הידברות ממושכת בין הצדדים, יחול למשך ארבע שנים והוא ישפיע על כלל עובדי הענף בהם חדרנים ועובדי ניקיון, אנשי תחזוקה ולוגיסטיקה, עובדים אדמיניסטרטיביים, עובדים בתחום המזון ועוד.

בראש ההסכם הענפי החדש נקבע כי במהלך ארבע שנות ההסכם, ייהנו עובדי הענף מתוספת שכר שתגיע ל-7.25% ותחולק בשלוש פעימות (2.25%, 2.5% ו-2.5%). לצד זאת יקבלו העובדים מענק בגובה 26% משכר היסוד, שמשמעותו תשלום בגובה של כ-1,000 שקל לפחות. מענק זה יתקבל עבור התקופה שבין ינואר לאוקטובר 2017 לעובדים אשר צברו ותק של 30 חודשים ביום 1.1.17.

בשורה נוספת הכלולה בהסכם קובעת כי יחול שינוי בתוספת הוותק הנהוגה בענף, כך שהיא תיטיב עם העובדים הוותיקים יותר. עד כה תוספת הוותק שקיבל עובד לאחר כל שנה הייתה שקלית ועמדה על 35-45 שקל. עתה, התוספת תגדל ותחושב באופן אחוזי, כך שגובהה יעמוד על 40-80 שקל לכל שנה. בנוסף לכך, ההסכם מפחית משעה וחצי לכדי שעה את ניכוי זמן ההפסקות מהעובדים.

עוד קובע ההסכם כי תגדל ההפרשה של העובדים לקרן הרווחה המשותפת להסתדרות ולהתאחדות המלונות, אשר כספיה מוקדשים לארגון פעילויות רווחה לטובת העובדים ולהוצאת עובדים במקצועות השחיקה לפרישה מוקדמת. כמו כן, שונה הסדר הגבייה לקרן ההדרכות המקצועיות לעובדי הענף, אשר מנוהלת על ידי ההסתדרות. קרן זו אמונה בין היתר על השתלמויות וקורסים להגברת איכות השירות והפריון של העובדים, בתחומים רבים הקשורים לענף.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר במעמד טקס החתימה על ההסכם: "לענף המלונות, אשר אמון על אירוח תיירות הפנים והחוץ, תפקיד מפתח בחיזוק ובהתפתחות המשק הישראלי. אני מברך את כלל עובדי הענף על ההסכם אשר נותן מענה לסוגיות הייחודיות לו ומביא לשיפור משמעותי בתנאי העסקתם תוך הבטחת תגמול ראוי על עבודתם המסורה. אני מודה לנציגי עובדי הענף על כך שהפגינו בגרות ונחישות לאורך המו"מ, ושולח ברכת יישר כוח גם ליו"ר האיגוד פרדי כהן, לנשיא התאחדות המלונות בישראל אמיר חייק ולכל הגורמים אשר עמלו על הוצאת ההסכם לפועל".

נשיא התאחדות המלונות רו"ח אמיר חייק, ציין: "מברך על ההסכם שנחתם לאחר עבודה מאומצת של הצוותים המקצועיים משני הצדדים. מדובר בהסכם מאוזן המיטיב עם העובדים תוך אחריות מלאה למעסיקים בבתי המלון הקטנים והגדולים כאחד. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ולנציגיו וכן לצוות המו"מ בראשותו של שמעון לוי יו"ר ועדת העבודה ויואב בכר סמנכ"ל ההתאחדות ומבקש לציין את יחסי העבודה התקינים בענף תוך תקווה שההסכם יתרום גם לגיוס עובדים חדשים שיראו במלונאות קריירה לטווח ארוך".

יו"ר איגוד עובדי המלונות פרדי כהן, הוסיף כי: "לאחר מו"מ ממושך הבאנו בשורה גדולה לכל עשרות אלפי עובדי ענף המלונות, בדמות הסכם הכולל בין היתר העלאת שכר קבועה, מענק, שכר מינימום מוגדל ושיפור תנאי הרווחה והיכולות המקצועיות של העובדים. העובדים יתוגמלו באופן מכובד בהתאם לתנאי העסקתם הייחודיים הכוללים לא פעם עבודה מעבר לשעות נורמטיביות. אני מודה לאנשי התאחדות המלונות, לנציגי העובדים ולעובדי האיגוד וההסתדרות אשר עשו לילות כימים למען הצלחת ההסכם והבאתו לקו הסיום".

כתיבת תגובה