הוארכו עד 2021 הטבות המס לתושבי שדרות ועוטף עזה

הודות ליושב-ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה וחבר הכנסת חיים ילין מיש עתיד, אישרה הכנסת את הארכת הטבות המס לרבבות התושבים המתגוררים סמוך לעזה

בדרך לדרום הרצועה. צילום: משה שי | פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (ד) את הארכת הסיוע לתושבי שדרות ויישובי עוטף עזה ואת הארכת הטבות המס ליישובים בפריפריה. את החוק יזמה ועדת הכספים, בראשות חבר-הכנסת משה גפני, לצד חבר-הכנסת חיים ילין – בעצמו תושב עוטף עזה. הצעת החוק אושרה ביום ראשון השבוע בוועדת השרים לחקיקה.

הצעת החוק נועדה להמשיך את הסיוע הניתן לתושבי שדרות ויישובי עוטף עזה, כדי שיוכלו לקיים שגרת חיים נאותה, למרות האיום הביטחוני. כזכור, רק השבוע נחתה באזור עוטף עזה רקטת קסאם. בהצעה מוצע להאריך את הוראת השעה של מתן הטבות המס לתושבים עד לסוף שנת 2021, מעבר להוראה שנקבעה בתקנות סיוע לשדרות וליישובי הנגב המערבי.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "תיקון זה יאפשר לרשויות המקומיות ולתושבים להמשיך לחיות בשדרות וביישובי הנגב המערבי, תוך ידיעה שהוראת השעה חלה לתקופה ארוכה וידועה מראש עד לשיפור המציאות הביטחונית הקיימת באזור זה. כמו כן, למשך תקופת הוראת השעה, קובע סעיף ב(1) לפקודת מס הכנסה, כי תושב קו עימות דרומי יהיה זכאי לזיכוי ממס בשיעור של 20% מהכנסתו החייבת מיגיעה אישית עד לתקרת הכנסה של 241,080 שקלים חדשים. במידה שהוא זכאי לזיכוי אחר לפי הוראות הסעיף – עליו לבחור באחת מההטבות, לשם מניעת כפל הטבות".

ילין, תושב נחל עוז, בירך על ההחלטה ואמר: "תושבי הדרום נמצאים בשגרה שברירית של מצבי חירום ולמרות זאת בוחרים אזרחים רבים ליטול התחייבויות כלכליות כדי לבסס את ביתם על גבול רצועת עזה ועלינו לסייע להם בהבטחת עתידם דרך עיגון ההטבות בחוק ומתן וודאות, במקום להעמיד אותם בסימן שאלה כל שנה מחדש. הטבות המס יחזקו את הצמיחה הדמוגרפית והחוסן החברתי, יתנו בסיס ואופק למשפחות שירצו להשתקע באזור ויובילו לחיזוק הפריפריה. תגבור וחיזוק האזור צריך להיות אינטרס לאומי וזהו אחד הצעדים הנדרשים לקראת מימושו".

כתיבת תגובה