הושלמה עסקת רכישת קניון ארנה על-ידי קרן 'ריאליטי'

הקרן תשלם תמורת הקניון הכושל כ-355 מיליון דולר והיא מתכוונת לשנות את ייעודו ולבנות על גביו מלון או חדרי נופש. 'ארנה גרופ' רכשה את הקניון ממוטי זיסר תמורת 546 מיליון שקל. מאז הלך והידרדר מצבו והתפוסה בו הלכה ופחתה

קניון ארנה, מבט מהים. צילום: מתניה טאוסיג | פלאש 90

כפי שכבר דיווחנו כאן בעבר, קניון ארנה בהרצלייה נמכר לקרן 'ריאליטי' המתמחה ברכישת נדל"ן והשבחתו. העסקה בין מרכוס וובר, בעל הקניון והקרן נחתמה בשעה טובה. הקרן תשלם עבור הקניון כ-355 מיליון שקל בלבד. אמרנו בלבד משום שהחברה שבבעלות וובר קנתה את הקניון ממוטי זיסר תמורת 546 מיליון ואף השקיעה בו כמה עשרות מיליונים.

זיסר מכר את הקניון ברווח קטן, תמורת 546 מיליון שקל. הקניון שהגיע לשיא שוויו שלוש שנים לאחר מכן והוערך בכ-640 מיליון שקל, סבל לאורך השנים מתדמית יקרה מדי שהרתיעה לקוחות פוטנציאליים. מספר המבקרים בו הלך וירד ויחד עמו התפוסה והפדיון למ"ר. בשנה הקודמת עמדה התפוסה בקניון על 80% בלבד.

נזכיר כי הקניון פעל בשבתות וזו אחת הסיבות לכך שזיסר החליט למכור אותו. ארנה גרופ, החברה שבשליטת וובר, נטלה הלוואות בנקאיות לרכישתו, ושערכה את שוויו בספריה לכ-320 מיליון שקל. כאמור, השבוע נחתמה העסקה למכירתו בהפסד ניכר של מאות מיליוני שקלים. הרוכשים החדשים מתכוונים ככל הנראה לבקש לשנות את ייעודו של הקניון לבית מלון או חדרי נופש.

 

כתיבת תגובה