הזוגות הצעירים יחסכו עשרות אלפי שקלים על חשבון הקבלנים

סעיף קטן שהוכנס למכרזים החדשים של מחיר למשתכן צפוי לגרום לקבלנים הפסד ריווח של עשרות אלפי שקלים לדירה. ואיך המהלך הזה צפוי לגרום לקבלנים להזדרז להוציא היתרי בניה. כל הפרטים

קשה הדרך לדירה אילוסטרציה: Robert Kneschke |שאטרסטוק

זוגות צעירים שזכו במחיר למשתכן שימו לב לסעיף החדש במכרזים: "מחיר דירת מחיר למשתכן יוצמד למדד תשומות הבנייה החל מהמדד שיהא ידוע במועד הוצאת היתר הבנייה".

המשמעות היא: שהקבלן יוכל לגבות את העליה בתשומות בניה רק ממועד הוצאת היתר הבניה ולא מרגע הזכייה במכרז כפי שהיה עד כה, מה שייקר את מחיר הדירה בעוד עשרות אלפי שקלים ללא שום סיבה נראית לעין.

האבסורד היה כה גדול, לדוגמא, מי שבחר בתחילת 2017 דירה שעלותה כ־1.5 מיליון שקל, נאלץ כבר כעת להוסיף 40 אלף שקל למחירה ההתחלתי, עוד בטרם יצא היתר הבנייה – רק בגלל שמדד תשומות הבניה עלו בשנה האחרונה.

במטה הדיור מקווים, כך לפי הפרסום ב'כלכליסט', שביטול ההצמדה מזכיית הקבלן אף יהווה תמריץ בהוצאת היתרי הבנייה מכיוון שהקבלנים לא יקבלו תשלום על תקופה זו. לפי נתוני התאחדות בוני הארץ משך הזמן הממוצע להוצאת היתר לאחר זכיית הקבלן במכרז הוא כשנה, כשמשך בנייה ממוצע לבניית בניין (בנייה רוויה) הוא כ־27 חודשים מרגע קבלת ההיתר.

תגובה אחת ל: "הזוגות הצעירים יחסכו עשרות אלפי שקלים על חשבון הקבלנים"

  1. האם זה חל גם על ההגרלות אחורה?

כתיבת תגובה