החברה הישראלית שמחברת רכבים, אנשים ותשתיות

ענקית מערכות הרכב היפנית דנסו בחרה בפתרון ה-V2X של אוטוטוקס הישראלית לייצור סדרתי. דנסו תשלב במערכות שהיא מספקת ליצרניות הרכב את מערכי השבבים של אוטוטוקס. ייצור המוני צפוי להתחיל ב-2019

מערכת תקשורת למניעת תאונות. הדמיה: Autotalks

ענקית מערכות האלקטרוניקה לרכב, דנסו, תשלב בפלטפורמת ה-V2X שהיא מספקת ליצרניות רכב, את מערכי השבבים של אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית שמפתחת ומספקת פתרונות טכנולוגיים למניעת תאונות. ייצור המוני של הפתרון החדש, המיועד בשלב הראשון לשוק בצפון אמריקה, צפוי להתחיל בעוד שלוש שנים.

V2X היא טכנולוגיית תקשורת המאפשרת תקשורת בין כלי רכב (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (V2M) ובין כלי רכב להולכי רגל. V2X פועלת באופן אלחוטי ומשתלבת ביישומי בטיחות וניידות.

הטכנולוגיה מגדילה את רמת האמון והוודאות של נהגים על ידי סיוע במניעה של תאונות. המערכת משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראיה ישיר, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. ולכן היא מהווה טכנולוגיה קריטית למניעת תאונות בכלל וברכב אוטונומי בפרט. טכנולוגיית ה-V2X תאפשר לרכבים אוטונומיים להבין את הכוונות של כלי רכב אחרים. כמו כן, תאפשר תיאום בין רכבים לרכבים ובין רכבים לתשתיות באופן שמגדיל את ניצולת הכבישים ומפחית את פליטות המזהמים.

אוטוטוקס פועלת מכפר נטר במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור. החברה, שהוקמה ב-2009, מעסיקה מעל חמישים עובדים בישראל, ארצות הברית, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת. בימים אלה מגייסת החברה עובדים נוספים. בין המשקיעים בחברה ניתן למצוא קרנות הון סיכון מישראל, יפן וארצות הברית.

בתגובה להודעת דנסו, אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס כי "שיתוף הפעולה לא רק נותן תוקף לעליונות הטכנולוגית של אוטוטוקס, אלא גם מוכיח את יכולת החברה לעמוד בדרישות האיכות הקפדניות של דנסו לייצור המוני".

כתיבת תגובה