החוק להגנה על עסקים ביום המנוחה יעלה להצבעה במליאה

חבר בקואליציה לשבת שוויון: "אני שמח עצוב על אישור הצעת החוק שמגנה על בעלי עסקים המבקשים לקיים את השבת כייעודה. אני עצוב שאותם בעלי עסקים קטנים זקוקים להגנה במדינת העם היהודי, כי בפועל אין אכיפה"

לכבוד שבת קודש. צילום: ג'והנה גרון | פלאש 90

בעקבות החלטת ועדת העבודה של הכנסת להעביר את "חוק השבת" להצבעה במליאת הכנסת, אומרים ב'קואליציה לשבת שוויון' כי "הקואליציה לשבת שוויון מברכת על ההחלטה להעביר את הצעת החוק להגנה על עסקים ביום המנוחה להצבעה במליאה. קידום הצעת החוק הוא ניצחונם של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים על הטייקונים הגדולים, וניצחונה של המשפחתיות והחברתיות על קדחת הקניות".

רועי לחמנוביץ', מנכ"ל הקואליציה לשבת שוויון, אמר: "פרשת שרונה מרקט חשפה אותנו לתופעה מקוממת בה עסק קטן סופג קנס של אלפי שקלים מדי שבוע, רק משום שהוא ועובדיו מסרבים לעבוד שבעה ימים בשבוע. אני שמח שחברי ועדת העבודה הבינו כי אסור לנו לקבל את המצב בו עובד או בעל עסק נענש רק כי הם ביקשו לבלות בשבת עם משפחתם וחבריהם".

מי שיזם את הצעת החוק, חה"כ יגאל גואטה (שס) ביקש להדגיש כי "השינוי שאנחנו מקדמים הוא לא שינוי בחוק, כמו שינוי של חברה ומדינה. אם כולנו נבין שאנחנו לא רוצים לכפות אף אחד בכלום, המדינה תתנהל בצורה טובה יותר ובלי חיכוכים. ולראיה כל סיעות הבית תמכו ביוזמה פה אחד, כולל חברי כנסת ממרצ והמחנה הציוני. זה נותן תקווה לישראל טובה יותר".

קואליציית 'שבת שוויון' היא התאגדות של אנשי עסקים, סוחרים ופעילים חברתיים – חילונים ודתיים, במטרה לצמצם את פעילות המסחר בשבת בישראל לצד עידוד תרבות הבילוי והפנאי ביום המנוחה הקבוע בחוק.

בין הפעילים החברים בקואליציה ניתן למצוא את רועי לחמנוביץ, מנכ"ל הקואליציה; רועי כהן, נשיא להב; שי כהן, מזכיר ארגוני של 'כוח לעובדים'; ד"ר מאיר בוזגלו, יושב ראש תנועת 'תיקון'; עורך הדין יובל אלבשן, דיקן המכללה האקדמית קריית אונו; יאיר קורח, יושב ראש 'התאחדות הסוחרים'; יהודה לניאדו, מנכ"ל רשת המזון 'אושר עד' ועוד.

הקואליציה פועלת בעיקר בזירה המשפטית והפרלמנטארית. בין היתר היא שותפה לקידום הצעות חוק הקשורות למסחר בשבת. הם פעלו מול ועדת המנכ"לים שהוסמכה על-ידי הממשלה לתת את המלצותיה בנושא מסחר בשבת; בדיוני בג"ץ סביב עתירת הסוחרים ועיריית תל-אביב, וכן במאבקים משפטיים באשדוד ובכפר סבא נגד הרשויות המקומיות המעודדות מסחר בשבת בתחומן.

לחמנוביץ' אמר היום ל'ביזנעס' כי "אני גם שמח וגם עצוב על אישור הצעת החוק שמגנה על בעלי עסקים המבקשים לקיים את השבת כייעודה – יום מנוחה ויום למשפחה. אני עצוב שאותם בעלי עסקים קטנים זקוקים להגנה במדינת העם היהודי, כי בפועל אין אכיפה והיכולת שלהם לקיום בכבוד היא מלחמת התשה".

כתיבת תגובה