החלטה דרמטית: לפרק את החברות של ענבל אור

"הנזק כתוצאה מפירוק אינו גדול מהנזק בהליך ההקפאה", קבע השופט אורנשטיין וציין כי החברות בקבוצה הולכות וצוברות חובות וריביות * כך קרסה אימפריית הנדל"ן של היזמית ענבל אור

השופט איתן אורנשטיין -טל שחר- פלאש90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין הורה על פירוק החברות של ענבל אור וקבע כי "אין תוחלת לתהליך ההבראה של החברות". בית המשפט נתן צו כינוס לכנסיה של החברות ושל ענבל אור. מדובר בחברת אור סיטי נדל"ן ושבע החברות הבנות.

לדברי השופט, "עד כה נמנעתי מהעברת החברה לפירוק, שכן נטיית בית המשפט לאפשר הבראה. ואולם, השתכנעתי שאין סיכוי סביר להבראת החברה". השופט מנה בין היתר את הגילויים אודות עירוב כספי הרוכשים זה בזה, ואת משיכת הכספים לצרכים האישיים של ענבל אור. אורנשטיין קבע אף כי "החברות נוהלו בשיטת הפירמידה", וציין את הצ'קים החוזרים ואת אי העמידה של אור בתשלומים לקופת ההקפאה.

"הנזק כתוצאה מפירוק אינו גדול מהנזק בהליך ההקפאה", קבע אורנשטיין וציין כי החברות בקבוצה הולכות וצוברות חובות וריביות. מסד הנתונים שהונח בפני מעיד על חדלות פירעון.  לחברות חובות במאות מיליוני שקלים,  וקיימות תהיות בקשר למהימנות הדוחות הכספיים שהוגשו. מסקנתי איפוא,  כי יש מקום למתן צו לפירוק החברות".

אתמול דווח כי המשטרה החלה בחקירה נגד יזמית הנדל"ן ובימים האחרונים נבדקים חשדות להונאה וגניבת כספי ציבור. החקירה מתנהלת במחלק ההונאה במחוז תל אביב ונוגעת לחשדות באשר להתנהלות של אור ביחס לחברות שבשליטתה.

מוקדם יותר אתמול טען בנק מזרחי טפחות כי דירה שבבעלות אור, אך משועבדת לבנק, נמכרה על ידיה "בניגוד לדין ובחוסר תום לב".

 

 

תגובה אחת ל: "החלטה דרמטית: לפרק את החברות של ענבל אור"

  1. תוצאה של מינוף גבוה

כתיבת תגובה