ג'יי פי מורגן: הטלטלות בשוק ההון יימשכו בחודשים הקרובים

מנכ"ל בנק ההשקעות 'ג'יי פי מורג'ן' מעריך במכתבו השנתי ללקוחות הבנק, כי התנודתיות בשוק ההון תימשך גם בחודשים הקרובים, ומתקשה להסביר מה גורם לשווקים להתנהג בצורה הזו ■ "המערכת מספיק גמישה להתמודד"

דברו אנגלית. הודעה של ג'יי פי מורגן | אילוסטרציה: chrisdorney, שאטרסטוק

הטלטלות שעוברות על שוק ההון בחודשים האחרונים, יתרחשו כנראה גם בחודשים הבאים. כך עולה ממכתבו השנתי של מנכ"ל 'ג'יי.פי מורגן' ללקוחות הבנק. בג'יי פי מעריכים כי שהתנודתיות החריפה תימשך בחודשים הקרובים. עם זאת, נכתב במכתב כי "המערכת מספיק גמישה להתמודד עם התנודות". מעניינת העובדה שלדברי מנכ"ל הבנק, אי אפשר לדעת מה עומד מאחורי התנודות שמצליחות לשחק בעצביהם של משקיעים רבים.

ג'יי פי מורגן הוא בנק ההשקעות הגדול ביותר בארצות הברית ומטבע הדברים, מתייחס מכתבו של מנכ"ל הבנק לשורה ארוכה של התפתחויות בינלאומיות. כך למשל מתייחס המנכ"ל במכתבו למשאל העם שייערך בעוד פחות משלושה חודשים בבריטניה על השאלה האם על המדינה לעזוב את האיחוד האירופי. או למצבה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם – סין.

במקרה של סין סבורים בבנק האמריקאי כי זו תמשיך להשקיע בהמשך הצמיחה תוך ביצוע רפורמות ופיתוח שווקים שקופים. משום מה, ישנם לא מעט משקיעים בשוק ההון שסבורים שמדובר בעיקר במשאלת לב. משום ש"אין לבחון את הסינים בחשיבה המערבית שרואה בשוק החופשי את חזות הכל".

כך או כך, אפשר לסכם את מכתבו של מנכ"ל ג'יי פי, במשפט אחד: למרות כל מה שלמדנו על שוק ההון, אין לנו שום דרך לדעת מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג.

 

כתיבת תגובה