היהלום שבהיטק: הבורסה תסייע לסטארט-אפים טכנולוגיים

תפתח מרכז לחדשנות שיעניק תמיכה כספית וארגונית לחברות סטארט-אפ שיפתחו טכנולוגיות הקשורות לענף היהלומים

יורם דבש, נשיא הבורסה ליהלומים. צילום: שחף הבר

בכוונת הבורסה להשתמש במרכז החדשנות כדי לקדם סטארט אפים ישראלים ובינלאומיים שיפתחו טכנולוגיות המבוססות על שימושים ביהלומים

הבורסה ליהלומים ברמת גן תפתח מרכז לחדשנות שיעניק תמיכה כספית וארגונית לחברות סטארט-אפ שיפתחו טכנולוגיות הקשורות לענף היהלומים. המרכז, שייקרא Diamond Tech, יעניק סיוע מיוחד לחברות סטארט-אפ ישראליות וזרות שנמצאות בשלב ההתחלתי של הפיתוח. במסגרת זאת ניגשת הבורסה למכרז הרשות לחדשנות לקבלת זיכיון "מעבדה לחדשנות" במסגרתו יוקמו חמש מעבדות לחדשנות בענפים מסורתיים

בכוונת הבורסה להשתמש במרכז החדשנות כדי לקדם סטארט אפים ישראלים ובינלאומיים שיפתחו טכנולוגיות המבוססות על שימושים ביהלומים, וטכנולוגיות שסייעו לתעשיית היהלומים – לא רק לתכשיטנות אלא גם לתעשיות הרובוטיקה, התוכנה, החומרה, הטכנולוגיות הרפואיות, טכנולוגיות החלל, הפיננסים והמסחר.

לצורך ההשתתפות במכרז חוברת הבורסה לחברת הניג הבריטית וחברת שרין הישראלית – מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות לתעשיית היהלומים הנסחרת בבורסה בסינגפור.

במסגרת המכרז של רשות החדשנות, הודיעו על תמיכתם בתוכנית גופים בולטים שבכוונתם לשתף פעולה עם מרכז החדשנות והחברות שיפעלו בו: פדרציית התכשיטים הבינלאומית CIBJO, ענקית השילוח ליהלומים והאבטחה הגלובלית ברינקס, קרן ההשקעות הסינית Panpac העוסקת בהשקעה בחברות טכנולוגיות, הטכניון והקרן הישראלית Plus Ventures , אשר חתמו על מזכר הבנות של שותפות אסטרטגית עם המיזם.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

"הבורסה הישראלית ליהלומים קיבלה החלטה אסטרטגית להקים מרכז לחדשנות, מתוך הבנה שתעשיית היהלומים צריכה להתפתח טכנולוגית", אומר נשיא הבורסה ליהלומים, יורם דבש, "ישראל היא מובילה עולמית בפיתוחים טכנולוגיים – מה שהופך אותנו למקום אידיאלי להוביל את תעשיית היהלומים הגלובלית לכיוונים טכנולוגיים חדשים. הבורסה תרתום את כוחה והשפעתה כדי להבטיח את הצלחת חברות הסטארט-אפ הישראליות הללו ואת תרומתן לתעשיית היהלומים העולמית".

מנכ"ל שרין, דייוויד בלוק: "כחלוצה עולמית בפיתוח טכנולוגיות בתחום היהלומים, שרין מצפה בהתרגשות להשתתף ביוזמה החדשה והחשובה הזאת שתהיה כלי מרכזי בפיתוח טכנולוגיות ישראליות בענף. כשותפים ביוזמה, שרין גאה לתמוך ולטפח את הדור הבא של החדשנות בתעשייה".

מנכ"ל הניג, אריק סלע: "אך טבעי הוא שהניג תהיה שותפה מייסדת ביוזמה הזאת, בהיותה שותפה מרכזית בעסקי היהלומים מזה כ-130 שנה. אנו משוכנעים כי תעשיית היהלומים יכולה להרוויח מפיתוח טכנולוגיות חדשות, וכי למרכז החדשנות שאנו מתכוונים לייסד יש את התנאים הנכונים להצלחה".

כתיבת תגובה