היהלום שבכתר: איך עושים שבעה מיליארד שקל מפלסטיק?

עסקת ענק מסעירה את המשק הישראלי. ענקית מוצרי הפלסטיק ששמה הפך שם גנרי לריהוט פלסטיק, מוכרת 80% מהחברה לפי שווי של קרוב לשבעה מיליארד שקל. וכל זה מפלסטיק… האחים סגול, בעלי החברה, ימשיכו להחזיק ב-20%

פלסטיק ששווה מיליארדים. צילום: tiverylucky / שאטרסטוק

כבר התרגלנו ל"אקזיטים" של מיליארדים בתעשיית ההייטק. כבר היו כאן סטארט-אפים וחברות טכנולוגיה שנמכרו בסכומי עתק. גם התעשייה המסורתית סיפקה לנו כמה רגעים של נחת עם חברות שנמכרו במיליארדים, אבל את מה שעשתה חברת 'כתר פלסטיק' ניתן להגדיר כאקזיט של כל הזמנים.

'כתר פלסטיק', או בקיצור כתר, תמכור 80% מהחברה תמורת 1.36 מיליארד דולר שהם כ-5.25 מיליארד שקל לפי שווי חברה של 1.7 מיליארד שקל. מי שתרכוש את השליטה בחברה תהיה קרן 'בי.סי פרטנרס' מלונדון.

כבר לפני שנתיים ביקשו האחים סגול, בעלי החברה הישראלית שנחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם בייצור מוצרי פלסטיק ומחזיקה כמעט 30 מפעלים ברחבי העולם, למכור את החברה או חלקה. הדבר לא הסתדר משום מה למרות שהיו לא מעט קופצים על הסחורה.

לפני שנה שכרו בעלי החברה את בנק רוטשילד על מנת שזה יטפל בהליכי המכירה. למכרז נגשו שלוש קרנות גדולות שמחזיקות נכסים רבים: קרן סי.וי.סי, קרן קרלייל וקרן בי.סי פרטנרס שאף זכתה בו בסוף כאשר הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר.

במסגרת העסקה נקבע כי בני משפחת סגול יוכלו למכור את המניות שיוותרו ברשותם (20%) במהלך השנתיים הקרובות באמצעות הנפקה שתבוצע כפי הנראה באחת מבורסות חו"ל… כתר נוסדה בתש"ח והפכה לחברת ענק בינלאומית. מוצריה זכו להצלחה גדולה עד ששמה הפך שם גנרי לכל כיסאות הפלסטיק.

החברה מעסיקה בישראל כ-2,000 עובדים בתשעה מפעלים! בעולם כולו מחזיקה החברה מספר דומה של עובדים. מכירותיה ב-2015 הסתכמו בכמיליארד דולר והיא מחזיקה עשרים מפעלים נוספים ברחבי העולם.

תגובה אחת ל: "היהלום שבכתר: איך עושים שבעה מיליארד שקל מפלסטיק?"

  1. בושה לאתר המפרסם מחללי שבת!
    לא לקנות אף פעם אם יש ברירה אחרת!!

כתיבת תגובה