בית שמש: סיור קבלנים טרם מכרז לבניית 4,200 יח"ד

הערכות המקצועיות הן שמחיר דירת שלושה חדרים יעמוד על ממוצע של 800 אלף שקל, מתוכם על הזוג הצעיר להביא רק 100 אלף שקל הון עצמי

בית שמש

המכרז הגדול של מחיר למשתכן ברמת בית שמש ד' וה' מתקדם בצעדי ענק: היום בשעה 2 בצהריים אמור להתקיים סיור קבלנים שם יתנו כל הפרטים הנחוצים למכרז זה על ידי נציגי משרד השיכון ועיריית בית שמש.

המכרזים לשיווק 4,268 יח"ד בשיטת מחיר למשתכן בשכונות רמת בית שמש, פורסמו לפני כארבעה חודשים. מדובר ברבעים ד' ו-ה', כאשר בכל אחד מהם ישווקו מעל 2,000 יח"ד בשלב זה. מדובר במהלך לשחרור בנייה בכמות מסיבית ובבת אחת, הנעשה במשותף על ידי עיריית בית שמש, משרד השיכון ומינהל התכנון במשרד האוצר. במהלך שנת 2016 ישוחררו מכרזים נוספים, עד להשלמת שיווק כ-6,000 יח"ד בשכונות אלו, מתוך כ-13,000 יח"ד שייבנו בהן.

גם המחירים הם יחסית סבירים לעיר מרכזית כמו בית שמש, והערכות המקצועיות הן שמחיר דירת שלושה חדרים יעמוד על ממוצע של 800 אלף שקל, מתוכם על הזוג הצעיר להביא רק 100 אלף שקל הון עצמי. כל השאר ניתן יהיה לקבל באמצעות משכנתא, במידה והבנק יאשר זאת מול ההכנסות של המשפחה.

יצויין, כי לעומת המדיניות שנהגה בעבר, ולפיה הגרלות מחיר למשתכן לזכאים נערכו רק לאחר קבלת היתר בנייה, במסגרת מכרזים אלו ייערכו הגרלות כבר בסיום שלב התכנון המפורט והחלטת ועדה לאשר את התכנית באופן עקרוני. מדובר במהלך שיחסוך כחצי שנה הן לקבלנים והן לזכאים רוכשי הדירות.

 

כתיבת תגובה