הייתם רוצים חיישן שיידע להתריע על נזילות טרם התפרצותן?

שורה של סטארט-אפים ישראלים יציגו מחר בתל אביב פיתוחים שישנו את חיינו בעתיד. בהם מערכת פשוטה לניטור קרינה רציף, חיישנים בקירות לאיתור נזילות, רדארים שמחליפים מצלמות אבטחה והגנה באמצעות רחפנים

תדעו על פיצוץ בצנרת לפני שהבית יוצף. אילוסטרציה: Zastolskiy Victor | שטארסטוק

הייתם רוצים לדעת כיצד ייראו ערי העתיד? החנויות, הבניינים, הרחובות? מחר יתקיים בתל אביב אירוע מעניין בו יוצגו המגמות שיאפיינו את מבני וערי העתיד, וייחשפו הסטארט-אפים הישראלים החדשניים ביותר בתחומי הבנייה החכמה, הבטיחות והביטחון האזרחי.

כבר היום ניתן לומר כמעט בוודאות כי הסיכוי שרדארים יחליפו מצלמות אבטחה די גבוה. אך האם ניתן יהיה לאתר נזילות לפני שהן פורצות החוצה באמצעות חיישנים בקירות? האם ניתן יהיה להגן על בתים ובעיקר על מבני ואירועי ציבור מפני רחפנים? והאם יהיה ניתן לנטר באופן רציף את רמות זיהום האוויר, קרינה החשמל וה-WIFI ליד בתים, בתי ספר וגנים?

מסתבר שכל זה כבר כאן. ואפילו חיישן שמאפשר לכוחות כיבוי לראות דרך עשן ודרך קירות כדי לאתר לכודים במקרה של שריפה (ואין צורך להזכיר את האסון האחרון שאירע בירושלים). מי שיזמה את האירוע היא חברת 'ג'ונסון קונטרולס' שהתמזגה לאחרונה עם 'טייקו'. החברה שנחשבת אחת החברות הגדולות בעולם למבנים ובתים חכמים, ביטחון באש ועוד, מחזיקה מרכז פיתוח בישראל. עוד מחזיקה החברה זרוע להשקעה ולהאצת סטארטאפים. היקף המכירות שלה בשנה הקודמת (2016) עמד על 38 מיליארד דולר והיא מעסיקה 130 אלף עובדים מסביב לעולם.

באירוע יוצגו מספר סטארט-אפים ישראלים, בהם ניתן למנות את 'PointGrab', סטארט אפ שמפתח חיישן חדשני לבניינים חכמים. החיישן מספק נתונים על נוכחות הדיירים בבניין, כולל מעקב ומדידה של הכניסות והיציאות וניטור מיקומם של הדיירים בכל רגע נתון, כל זאת ללא חדירה לפרטיות באמצעות מצלמות.

הנתונים נאספים ומשמשים בזמן אמת לניהול ובקרה של הבניין: החל מהפעלת מיזוג, ניהול חדרי ישיבות, ניקיון שירותים (יודעים כמה אנשים השתמשו בכל תא והאם צריך לשלוח מנקה) ועוד. הוא יכול לשמש גם בבנייני מגורים וגם במבני ציבור, מגדלי משרדים ועוד.

פיתוח ישראלי נוסף שיוצג באירוע הוא 'Percepto'. סטארט-אפ שפיתח מערכת חכמה להגנה על מבנים ומתקנים באמצעות רחפנים, הכל באופן אוטומטי ללא טייס וללא מגע יד אדם. הרחפן יודע לזהות חדירה של אנשים, פריצת עשן, דליפות גז ועוד. למעשה, מחליף פטרולים אנושיים בהגנה על גבולות של מתקנים רגישים.

דוגמא נוספת לפיתוח שיוצג באירוע הוא ה-'RadGreen' שפיתח מערכת חכמה וזולה לניטור רציף של זיהום אוויר, קרינה חשמל וקרינת WIFI לשימוש במבנים קטנים וגדולים. כמו גנים, בתי ספר ובנייני מגורים. המערכת מאפשרת לבדוק את המבנה באופן עצמאי או להתחבר לשירות בקרת ענן שיתריע בזמן אמת על כל חריגה. המערכת מחליפה את הצורך בבדיקות תקופתיות שהן פחות אמינות משום שהן נעשות בנקודות זמן מסוימת. כך למשל, אם הותקן לפתע חדר שרתים או אנטנה סלולארית ליד בית ספר, המערכת תתריע על כך מיידית.

תגובה אחת ל: "הייתם רוצים חיישן שיידע להתריע על נזילות טרם התפרצותן?"

  1. דרוש סטארט אפ שיגלה מי השכן שמשתמש עם מגבונים לחים וכל הבנין צריך לשלם את הנזק שהוא גורם

כתיבת תגובה