היכן ממוקמים המיליארדרים החרדים ברשימת העושר העולמית?

שני המיליארדרים החרדיים מישראל ממוקמים קרוב לתחתית רשימת המיליארדים העולמית, עם הון של 1.2 מיליארד דולר כל אחד. אבל מעשי החסד שלהם ממקמים אותם גבוה מעל כל שאר האנשים שההון שלהם נספר במיליארדים

והקרן קיימת לעולם הבא. צילום: Moran Jacobson | שאטרסטוק

המגזין הכלכלי 'פרובס' פרסם כמידי שנה את רשימת העשירים של העולם. ברשימת המיליארדרים ישנה נציגות יפה של ישראלים. ובכלל, הרשימה כוללת לא מעט שמות יהודיים, הרבה מעבר למשקלם היחסי באוכלוסיית העולם.

בראש רשימת המיליארדרים הישראלים, נמצא דווקא מי שלא מתגורר בישראל בשנים האחרונות. זהו אייל עופר שמתגורר בבריטניה ומחזיק בסכום כולל של 8.9 מיליארד דולר. את המקום השני מחזיק סטף ורטהיימר, איש הפלדה מצפון הארץ, ש"שווה" 5.6 מיליארד דולר. במקום השלישי ארנון מילצ'ן, החבר של משפחת נתניהו שהונו שווה 5.2 מיליארד שקל וגם הוא אינו מתגורר בישראל דרך קבע.

אותנו עניינו במיוחד המיליארדרים החרדיים. אז הנה הם: דן גרטלר, איש החסד מבני ברק שווה 1.2 מיליארד דולר והוא ממוקם במקום 1,678 ברשימת המיליארדרים העולמית ובמקום ה-14 ברשימה הישראלית. את אותו מקום ואותו סכום חולק עמו איש העסקים לב לבייב. גם הוא נחשב לאחד מאנשי החסד הגדולים בקרב אנשי העסקים החרדיים.

בסך הכל, נכון לשנת 2016 חיו בעולם 2,043 אנשים שההון שלהם נספר במיליארדים. הסכום הכולל שהחזיקו כל האנשים האלה ביחד הוא כפול מתקציבה השנתי של בריטניה הגדולה ועומד על 7.67 טריליון דולר. אגב, נשיא ארצות הברית, מיליארדר בזכות עצמו, הדרדר השנה מהמקום ה-324 למקום ה-544 והונו הסתכם ב-3.5 מיליארד דולר. הדבר אינו קשור להוצאות הבחירות או לתוצאותיהן, אלא לירידה בערך נכסי נדל"ן שבבעלותו.

 

תגובה אחת ל: "היכן ממוקמים המיליארדרים החרדים ברשימת העושר העולמית?"

  1. יש עוד כמה וכמה חרדים מליארדים בעולם, לפחות עוד 5-8

כתיבת תגובה