הירקן העלים מס והצטדק בפני חוקרי מס הכנסה: אני חוסך בנייר

רשות המיסים פשטה על פתח תקווה – אנשי יחידת ניהול ספרים של מס הכנסה, ערכו מבצע ביקורת בפ"ת, במסגרת המבצע, התקיימו 184 ביקורות, מהן עולה כי 9% מהעסקים שנבדקו, לא רשמו הכנסות כדין.

חנות ירקות - צילום: גרשון אלינסון פלאש 90

רשות המיסים מודיעה מדי פעם על "מבצעים" ללכידת עברייני מס כדבר שבשיגרה, אך דומה כי התירוצים של מעלימי המס לעולם לא יהיו אותו דבר. כך למשל בעל חנות ירקות בפתח-תקווה, לא רשם קניית ביקורת ותקבולים נוספים מתצפית שנעשתה לעסק, בטענה "ירוקה": "אני חוסך בנייר, אני מוציא על כמה קניות ביחד". סוכן ביטוח לא רשם צ'קים בסך של כ- 20,000 ₪ שנתקבלו בגין שכירות של שנה בטענה "לא ידעתי. תמיד עבדתי בבנק והכל העברות בנקאיות, שכירות זה משהו חדש לי". בחברה להשכרת ציוד לאירועים, נמצאו צ'קים לפקודתו של בעל החברה עצמו, כאשר אין תיעוד לצ'קים הללו. בעל החברה טען "מדובר בהלוואות שנתתי לעובדים".

עוד משלל התירוצים בביקורת שנערכה בפתח תקווה, המבקרים ערכו נסיעת ביקורת במונית שירות בפתח תקווה, הנהג לא רשם את ההכנסה והסביר "אני רושם בסוף היום מהזיכרון". בחנות אופניים באריאל לא נרשמו הכנסות של 2,500 ₪. בעל החנות טען  "אני לא זוכר". מוסך בפתח תקווה לא רשם צ'ק של כ- 8000 ₪  וטען: "שכחתי".

מבקרי הרשות בדקו הפקדות בנק במשרדו של מהנדס וגילו כי כ- 10,000 ₪ לא נרשמו. המהנדס הסביר "אני ארשום מאוחר יותר". "הקופה של האשראי לא עובדת, בסוף היום אני מדפיס את כל הסכום", נטען על ידי מסעדן בפתח תקווה, שלא רשם הכנסות של כ- 2000 ₪ שנתקבלו בכרטיסי אשראי.

 פעילות הביקורת באזור פתח-תקווה, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס, במסגרת המדיניות להגברת פעילות האכיפה ולשיפור כושר ההרתעה, בין היתר באמצעות  מבצעי שטח שנועדו להגביר את רמת הצייתנות בתחום הדיווח על פעילות עסקית ולהביא לדיווחי וגביית מס אמת תוך הגברת השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

 

כתיבת תגובה