מה מדאיג את הישראלים יותר מאשר המצב הביטחוני?

מחקר חדש מעלה כי 90% מתושבי ישראל דואגים מתאונות הדרכים לעומת 78% מהמצב הביטחוני; 30% מהמעורבים בתאונות: נגרם לנו נזק נפשי. מרבית הציבור: השר כץ נכשל

תאונה. צילום: ChameleonsEye | שטארסטוק

בשבוע שעבר התקיים יום הבטיחות בדרכים הלאומי, אך סקר חדש שביצעה עמותת 'אור ירוק' מעלה כי תושבי המדינה אינם מרגישים בטוחים בדרכים.

על פי תוצאות הסקר, שבוצע באמצעות מכון המחקר 'מאגר מוחות', 90% מהנשאלים דיווחו כי הם מודאגים ממצב תאונות הדרכים בישראל – יותר מהמצב הביטחוני ממנו מודאגים כ- 78% מהציבור ויותר מהמצב הכלכלי אותו ציינו 77% כמקור לדאגה.

עוד עולה מהסקר כי כמעט מחצית מהישראלים (44%) דיווחו שהיו מעורבים בתאונת דרכים בחמש השנים האחרונות; 12% מהם ציינו כי היו מעורבים בשתי תאונות או יותר.

70% מהנשאלים שענו כי היו מעורבים בתאונות דרכים ציינו כי בתאונה נגרם נזק לרכוש ו- 30% ציינו כי נגרם להם נזק נפשי. בנוסף, 50% מהנשאלים ענו כי קרוב משפחה שלהם היה מעורב בתאונה בחמש השנים האחרונות.

נתון מדאיג נוסף שעולה מן הסקר הוא כי רובו המכריע של הציבור (87%) סבור כי סיכוייו של אדם להיות מעורב בתאונת דרכים בישראל הם גבוהים או גבוהים מאוד.

כאשר נתבקשו לתת ציון לתפקודו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים במאבק בבטיחות בדרכים, נתנו הנשאלים את הציון הממוצע 4.9  (בסולם של 1-10). 60% העניקו לשר ציון נכשל – נמוך מהציון שש. תושבי השרון, הצפון וירושלים מעניקים לתפקודו של השר ציון גבוה יותר מתושבי המרכז והדרום. דתיים מעניקים לתפקודו של השר ציון גבוה יותר ממסורתיים ומחילוניים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק' אמר בתגובה לתוצאות: "זו התוצאה הישירה לקיצוץ המתמשך בתקציב המאבק בתאונות הדרכים בישראל ולעלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים זו השנה הרביעית ברציפות. 87% מתושבי מדינת ישראל חוששים כי יש לאדם סיכוי גבוה להיות מעורב בתאונת דרכים. נתון זה מחייב את ראש הממשלה לפעול באופן מיידי למען הגדלת תקציב המאבק בתאונות הדרכים והוספה לאלתר של 300 ניידות ושוטרים שמהווים נדבך הכרחי באכיפה ובהרתעה בכבישים".

תגובה אחת ל: "מה מדאיג את הישראלים יותר מאשר המצב הביטחוני?"

  1. אם כאשר הריקוד נכשל ולא מצליח הריצפה עקומה,או שהרקדן לא יודע לרקוד,זו השאלה !
    מאחר ושר התחבורה אינו יכול לנהוג במקום הנהגים העבריינים,וחוקיי התנועה מגדירים את חובת ישום התקנות והחוקים, בכדיי למנוע תאונות !
    תאונות אינן קורות הן ניגרמות בשל חוסר ציות לחוקי התנועה ולתקנות התעבורה !

כתיבת תגובה