הכל על "חוטים וקשרים". תערוכה חדשה במוזיאון ישראל

חוטים וקשרים עומדים במרכזה של תערוכת אמנות חדשה שמציגה, באמצעות המקורות ובאמצעות יצירות אמנות, את עולם החוטים הקושרים את חיינו. משרוכי הנעליים ועד כבלי החשמל

חוטים. לא מה שחשבתם. צילום: יח"צ

חוטים וקשרים עומדים במרכזה של תערוכת אמנות חדשה במוזיאון ישראל. התערוכה מציגה, באמצעות אמרות מן המקורות ויצירות אמנות, את עולם החוטים הקושרים את חיינו – משרוכי הנעליים ועד כבלי החשמל. כניסה חינם לילדים בימי שלישי ורביעי אחה"צ. בחודש אוגוסט הכניסה לילדים חינם כל החודש.

בכניסה לתערוכה "מערת" חוטים ענקית וכשנכנסים אל תוך המבוך מבינים כמה החוט, בצורתו הבסיסית, הקווית והפשוטה, יכול להפתיע. ילדים כמו גם מבוגרים המהלכים בתוך המבוך מרגישים כמו בתוך קורי עכביש או לחילופין בקן ציפורים סבוך כשחוטים פשוטים מקיפים אותם מסביב ויחד יוצרים מקום מוגן ומורכב.

בתערוכה מוצגים חוטי קשירה של מפרשיות שנמתחו בין שני קצוות, הנראים כמו מפל של קרני אור, ועליהם מרחפים יצורים שונים מעל לראשי המבקרים. חבלים ושקי יוטה העשויים חוטים יוצרים שולחן ערוך לארוחה כאשר כל הכלים תלויים מהתקרה ומרחפים ללא שולחן, ערסל חוטים וחבלים, הליכה על חבל מתוח בין גורדי שחקים ועוד.

התערוכה החדשה מיועדת לכל המשפחה ומאפשרת למבקרים להתבונן בחיים דרך פריט פשוט אותו הם מכירים מחיי היומיום – חוט, ולגלות משמעויות רבות ומפתיעות בפריט כה בסיסי.

המבקרים מוזמנים להיות חלק פעיל מהיצירות, לקשור חוט של צמר צבעוני לעץ מיוחד, "ללכת" על חבל המתוח בין גורדי שחקים וחוויות נוספות. המוזיאון מלווה את התערוכות בפעילויות מיוחדות לילדים החל מסדנאות יצירה ועד מבוך חבלים אתגרי מיוחד לילדים.

בין שפע התערוכות המוצגות בחודשי הקיץ במוזיאון ישראל גם התנ"ך הזעיר בעולם שגודלו כגודל גרגר סוכר עליו חרות התנ"ך כולו. שילוב תצוגה זו בהיכל הספר ממחיש כיצד במשך אלפי שנים הטכנולוגיה כל הזמן השתנתה, אבל הטקסט נשאר נצחי.

 

כתיבת תגובה