הלמ"ס מפתיע: מחירי הדירות זינקו ב–1.3% בחודשיים האחרונים

בלמ"ס נכנסו ללחץ ומיהרו להדגיש כי הנתונים הם לא ממש סופיים • ובשוק מגיבים: "יש לציין כי כל העדויות בשטח דווקא מצביעות על ניצנים של ירידה בביקוש לדירות"

זוכרים שכחלון דרש שרק נותני הלמ"ס יכריעו, אז זהו, הוא כנראה מתחרט על הדרישה הזו: מהנתונים שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה, עולה כי מדד מחירי הדירות עלה ב-1.3% בחודשים ספטמבר-אוקטובר. נתון זה מבטא עלייה של 8.5% בחישוב שנתי.

בלמ"ס נכנסו ללחץ ומיהרו להדגיש כי הנתונים הם לא ממש סופיים כי עקב החגים בחודש אוקטובר, הנתון מבוסס רק על מחצית מהעסקאות שנעשו בחודשים הרלוונטיים, זאת משום שלפי החוק יש 50 יום לדווח על עסקאות, ורוכשים רבים טרם העבירו את הדיווחים על העסקאות שעשו.

בתגובה לנתונים אמר גיא יהודה, כלכלן בכיר במערך המחקר ואסטרטגיה בפסגות: "יש לציין כי כל העדויות בשטח דווקא מצביעות על ניצנים של ירידה בביקוש לדירות – הריבית למשכנתאות ממשיכה לטפס באופן דרמטי, חלה ירידה משמעותית בביקוש לדירות חדשות ושיעור המשקיעים מסך עסקאות הרכישה מוסיף להיות נמוך. להערכתנו, למרות הגידול בקצב עליית המחירים לאחרונה, זהו רק עניין של זמן עד אשר נראה התמתנות של ממש בקצב עליית מחירי הדיור.

 

כתיבת תגובה