המדד ירד – הדולר טיפס: 3.9 שקלים לדולר

האינפלציה בישראל ממשיכה במגמה השלילית. מדד פברואר, הנמוך בדרך כלל, הסתכם במינוס 0.3%. כיצד תשפיע מגמת האינפלציה השלילית על החלטת הריבית לחודש אפריל?

אוראל כהן - פלאש90

אתמול (ג) פורסם מדד פברואר שהיה קרוב מאוד לציפיות האנליסטים בשוק ההון. המדד עמד על מינוס שלוש עשיריות האחוז (0.3%-) והוא מצביע על המשך מגמת האינפלציה השלילית בישראל. בשנים-עשר החודשים האחרונים ירדה האינפלציה בישראל בשיעור של שתי עשיריות האחוז (0.2%-).

אבל היום, בין היתר בעקבות המדד והמשך המגמה השלילית, טיפס הדולר היציג בכשלוש עשיריות האחוז והשער היציג "נסגר" על 3.9 שקלים לדולר. שערו שלו האירו לעומת זאת נותר ללא שינוי והוא עומד על 4.32 שקלים לאירו.

נציין כי ברוב השנים, פברואר מייצר מדד נמוך, אפסי ואפילו שלילי. כך שאיש לא הופתע מכך שהמדד היה שלילי. אבל ההשפעה המצטברת מעידה על סטגנציה ואפילו על דיפלציה מתפתחת. מי שהשפיע על המדד יותר מכל היו הירקות הטריים שמחירם ירד ב-7.8% וההלבשה וההנעלה שירדו ב-3.9%.

כיצד תשפיע המגמה השלילית על החלטת הריבית של הוועדה המוניטארית של בנק ישראל? אם נבחן לפי דיוני הריבית בחודשים האחרונים ונתעלם מהקולות העולים מבנק ישראל שקוראים לריבית שלילית (ריבית בה משלמים עבור כסף בפקדון…), כנראה שמה שהיה הוא שיהיה והריבית במשק תיוותר על עשירית האחוז (0.1%).

 

כתיבת תגובה