המוסדיים רשמו ביקוש גבוה בהנפקת הקוֹקוֹ של בנק אגוד

בנק אגוד הצטרף לשורה של בנקים אחרים ויצא לגיוס 200 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח מסוג "קוקו". הביקוש בשלב המוסדי עמד על 363 מיליון והריבית שנסגרה עמדה על 2.85% למרות הסיכון הגלום באג"ח מסוג זה

רכישת מניות. אילוסטרציה | צילום: Who is Danny, שאטרסטוק

בנק אגוד הלך בדרכם של מזרחי-טפחות, לאומי, ירושלים והבינלאומי והנפיק אגרות חוב מסוג קוקו (COCO). הביקושים שנרשמו בהנפקה עלו בהרבה על דרישות הגיוס המקוריות של הבנק שעמדו על 200 מיליון שקל.

בפועל, כבר בשלב המוסדי, הזרימו המוסדיים ביקושים בהיקף של 363 מיליון שקל. עם זאת, הריבית שנסגרה נמוכה יחסית להנפקות בעת האחרונה והיא עומדת על 2.85% בלבד. אם כי, ריבית זו צמודה למדד. למעשה, הסיכון הגלום באג"ח קוקו היה צריך להשפיע על גובה הריבית, אך לא נראה שהמוסדיים התרגשו מהסיכון.

אגוד ינפיק אגרות חוב מסוג קוקו. הריבית הצפויה: כ-3-3.5%

התנפלות היסטרית על אגרות ה"קוֹקוֹ" של בנק הבינלאומי

אגרות חוב מסוג קוקו, הן אגרות חוב שכוללות בתוכן מבנה תספורת מוסכמת לחוב ואף מחיקת הקרן במקרה של קריסה, או אפילו משבר כלכלי, בהתאם למה שנכתב וסוכם מראש. ישנם בנקים שהגדירו קריסה כנפילה בהון העצמי שלהם אל מתחת לקבוע בתקנות. אחרים קבעו רף מחמיר יותר. הצד השווה שבהן, נובע מהסיכון הגלום בהן. הן אמנם מתנהגות כמו כל אגרות חוב אחרות, אך נערכות לקראת משבר.

אגרות החוב של אגוד כוללות מנגנון שקובע כי במקרה שהיחס בין ההון העצמי (רובד 1) לנכסי הסיכון יירד מחמישה אחוזים, קרן החוב תימחק לחלוטין. הבנק, כך נכתב באג"ח, יוכל, מרצונו הטוב והחופשי, להחזיר את החוב (קרן) בתוך חמש-עשרה שנה.

כתיבת תגובה