תורידו מחירים! הישראלים מעדיפים את קפריסין על אילת

כמות חיפושי המלונות באילת ירדה ב-50% בעוד שחיפושי המלונות בקפריסין עלו ב-400%, כך עולה מנתוני החיפוש באתר השוואת מלונות פופולארי

לרנקה בירת קפריסין. צילום: Oleksandr Savchuk | שאטרסטוק

החופש "הגדול" בא סוף-סוף לקיצו, ויש מי שהפסידה בו בצורה ניכרת: עיר התיירות הדרומית שננטשה לטובת האי השכן קפריסין.

הישראלים, כך נראה, קיבלו שכל והבינו שטיסות ומלונות בחו"ל עולים פחות מאשר שני לילות במלונות באילת, במיוחד בחודשים יולי-אוגוסט. וכך, על פי נתוני החיפוש באתר השוואות המלונות 'הוטלס קומביינד' – עולה כי החיפושים בישראל אחר חופשה באילת ירדו ב-50% ואת מקומם תפסו חיפושים לחופשה בקפריסין שעלו ב-400%.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

את השינוי במפת התיירות לקפריסין מובילה חברת התעופה הקפריסאית TUS Airways המוזילה את הטיסה ליעד, כשהמרחק עומד על 40 דקות טיסה בלבד – שווה ערך, בערך, לטיסה מתל-אביב לאילת עם זמני ההמתנה.

איל סגל, מאתר הוטלס קומביינד אמר: "אנו מסבירים את הנהירה לקפריסין כי מבחינת מודל תיירותי ישראל מתנהלת כמו אי; ישראל אינה גובלת עם מדינות שניתן לתייר בהן, כמו באירופה לדוגמא – בדומה לאי מבודד באוקיינוס. אמנם ירדן ומצרים פתוחות בפנינו אך הן אינן בין העדפותיו של התייר הישראלי הממוצע ותושבי הצפון אינם יכולים להניע את הרכב לנסיעה קצרה כדי לבקר בדמשק או ביירות. לכן קפריסין שהפכה למקבילה לאילת מבחינת הכסף והזמן, מעודדת את הישראלים לחצות את הגבול הימי ליעד השכן שגם הוא אי בלב ים".

נתוני החיפוש מעלים עוד כי התייר הישראלי מעדיף לנפוש בקפריסין היוונית ו-76% מהחיפושים הם אחר מלונות בחלק היווני. קירניה הטורקית מושכת רק 14% מהחיפושים. החלוקה בין רמות האירוח המועדפות על התיירים הישראלים: 59% מעדיפים מלונות ברמה של 4-5 כוכבים; 26% מלון שלושה כוכבים; 9% אכסניות שאופייניות לנופש של צעירים עם תקציב מוגבל המוכנים להתפשר על איכות האירוח, ואילו ששת האחוזים הנותרים מתאכסנים בדירות נופש.

כתיבת תגובה