המיליונר החרדי שוחרר תמורת ערבות של מיליון דולר

'ביזנעס' חושף בלעדית את מה שהתחולל מאחורי הקלעים ועל הקשר בין קרן ההשקעות שצנחה בבורסה הניו-יורקית לכספי הפנסיה של השוטרים והקצינים במשטרת ניו יורק

עיבוד מחשב. צילום : Tomasz Guzowski / שאטרסטוק

המיליונר החרדי מורי הוברפלד שנעצר אתמול על-ידי רשויות החוק בארה"ב, שוחרר הבוקר (שעות הלילה המאוחרות בארה"ב) בערבות אישית של מיליון דולר. נורמן סיברוק, נשיא אגודת הרווחה של קציני ניו יורק, שנעצר גם הוא אמש, שוחרר בערבות של 250 אלף דולר.

כעת מתחיל להתבהר הסיפור האמיתי. על פי החשד, נורמן סיברוק, השקיע 20 מיליון דולר מכספי אגודת הקצינים, בקרן השקעות שבבעלות הוברפלד. מדובר בכספים שהיו מיועדים לפנסיה של שוטרים וקצינים.

הבעיה החלה כשהמניות בקרן של הוברפלד החלו לצנוח בחודשים האחרונים והפנסיה של הקצינים הצטמקה פלאים ועמדה בפני סיכון משמעותי, מה שהביא לבדיקה ראשונית מדוע הושקעו כל-כך הרבה מכספי הפנסיות דווקא בקרן של הוברפלד.

על פי החשד, הסיבה להשקעה זו היא בגלל שסיברוק, שהיה אחראי על הפנסיה, קיבל מאה אלף דולרים בשוחד כדי שיבצע את ההשקעה הזו. אבל סיברוק לא לבד: לפחות 20 שוטרים, חלקם שימשו בתפקידים בכירים של סגני ראש תחנה, קיבלו מאנשי העסקים החרדים מתנות והוצאות טיולים ונופשים – כולל בישראל –  בתמורה לשיתוף פעולה בתחומים שונים.

לפי פרסום ב'הארץ', שמו של הוברפלד ושל שותפו לשעבר המיליונר החרדי דייוויד בודנר נכלל ברשימת תורמים פוטנציאליים שגיבש נתניהו בשנת 2007. לצד שמותיהם רשם אז נתניהו את הספרה 1, כדי לציין שפוטנציאל התרומות מהם גבוה.

לפי הדיווח, הפרשה מהווה ככל הנראה הסתעפות מחקירה מתמשכת הקשורה למימון בחירות של ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלזיו. אחד מתורמיו של דה בלזיו, איש עסקים חרדי בשם יונה רכניץ, הודה ששיחד קצינים בכירים במשטרת ניו יורק בתמורה להטבות שונות. הוא גם משמש ככל הנראה כעד מדינה בפרשת הוברפלד-סיברוק.

הסיפור הפך לשיחת היום בריכוזים החרדיים בארץ ובעולם, שכן הוברפלד נחשב לאחד התורמים הגדולים של מוסדות תורה וחסד ומעצרו מהווה מכה קשה לאותן מוסדות.

 

 

 

כתיבת תגובה