הממשלה תוסיף שנים-עשר יישובים למפת העדיפות הלאומית

בהצעת מחליטים של משרד ראש הממשלה שתעלה היום להצבעה בישיבת הממשלה השבועית, יתווספו למפת העדיפות הלאומית שורה של יישובים מרביתם חדשים, וברובם מתגוררים מגורשי חבל עזה

ישיבת ממשלה (ארכיון). צילום: מארק ישראל סלם | פלאש 90

הצעת מחליטים שתעלה היום (א) לדיון בישיבת הממשלה השבועית אמורה לשפר את חייהם של תושבים בשנים-עשר יישובים שיצטרפו למפת העדיפות הלאומית של הממשלה ויזכו להטבות שונות ובהן הטבות מס. ברשימת היישובים: גני טל ובני נצרים שבדרום, ומצפה אילן שבצפון.

נזכיר כי מפת העדיפות הלאומית הנוכחית כוללת מספר קטגוריות כאשר יישובים שנכללים בה זכאים לתמריצים ממשלתיים בתחומים שונים כגון תעסוקה, תשתיות, חינוך, תרבות, חקלאות ועוד. הצעת המחליטים עליה חתום משרד ראש הממשלה, מבקשת להעניק לשרי הממשלה את הזכות להחליט על הטבות מסוג זה גם ל-12 היישובים הנכללים בה.

רשימת היישובים המלאה: אליאב, אמציה, באר גנים, בני דקלים, בני נצרים, גני טל, מצפה אילן, נווה, נטע, ניצן ב', נצר חזני ושלומית. כפי שאפשר להבין מהרשימה, מרבית היישובים אינם יישובי גדר, אלא יישובים בהם מתגוררת אוכלוסייה גדולה ממגורשי חבל עזה. בתוך כך נציין כי היום תדון ועדת השרים לחקיקה בהצעת חוק למימון הלוואות למיגון דירות באזורי קו העימות שהוגש על ידי חה"כ חיים ילין (יש עתיד).

כתיבת תגובה