המנהל האזרחי קורא לציבור להגיע להילולת שמואל הנביא

המנהל האזרחי השקיע בשנים האחרונות הון עתק בשיפוץ הציון וסביבתו. בחפירות ארכיאולוגיות שנערכו במקום נמצאו שרידיו של כפר יהודי קדום והוקם גן מקלט לצמחים בסכנת הכחדה

קבר שמואל הנביא. צילומים: דוברות מתפ"ש

המנהל האזרחי, בשיתוף המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ומשטרת ישראל, נערכים להילולת שמואל הנביא, שתחל הערב (ג) ותימשך עד ליום חמישי. במהלך ההילולה צפויים לפקוד את הציון כ-60 אלף מתפללים.

כחלק מההיערכות להילולה שמספר המשתתפים בה הולך וגדל משנה לשנה, הוכשר חניון בצומת רמות ממנו יפעלו שירותי הסעות לציון. כמו כן, הוקמו שלוש סככות והותקנה תאורה נוספת. בשנה האחרונה הקים המנהל האזרחי אוהל ושתי פרגולות בהם מקיימים מדי יום את טקסי החאלקה אשר רבים מתושבי ירושלים עורכים במקום מזה דורות רבים.

במסגרת שיפוץ האתר שבוצע על ידי המנהל האזרחי, שופצה נקודת ציון הקבר, הותקן מיזוג אוויר, הותקנו אמצעי בטיחות ושופרה ההנגשה למתפללים. בהתאם, כך לדברי המנהל האזרחי, ניכר גידול משמעותי במספר המבקרים באתר מדי שנה הנאמד בכ-350 אלף.

בשולי הדברים אומרים במנהל כי בשנים האחרונות מבצע קצין מטה ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי חפירות ארכיאולוגיות באתר. עד עתה התגלו בחפירות רובע מגורים ובו בתי חצר וסמטה מרכזית, נמצאו עמודי תמיכה בגובה ארבעה מטרים ונחשפה מערכת המים ששימשה את הכפר היהודי שהיה במקום.

עוד אומרים שם כי לפני כחודשיים נחנך במקום גן מקלט לצמחים בסכנת הכחדה שהוקם על ידי רשות הטבע והגנים ויחידת קצין מטה שמורות הטבע במנהל האזרחי. הגן הוקם במטרה להציל מיני צמחים ביהודה ושומרון והוא משמש למחקר וחינוך הציבור. כיום פורחים בגן המקלט כחמישים מינים של צמחים בסכנת הכחדה, בניהם מינים נדירים כדוגמת קרן יעל סורית ואקינוס ריחני.

"המפגש בין יום פטירתו של שמואל הנביא עם יום שחרור ירושלים מרגשת אותי בכל שנה, ואף יותר מכך השנה כאשר אנו מציינים חמישים שנים לאיחוד העיר. אני מזמין את ציבור המתפללים להשתתף בהילולה באתר, להחזיר עטרה ליושנה ולהמשיך את המסורת של עם ישראל באתר מיוחד זה", אמר עמוס טל, מנהל אתר שמואל הנביא ביחידת שמורות הטבע של המנהל האזרחי.

כתיבת תגובה