המניות ירדו; החברה נתבעת

לבית המשפט בתל-אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד 'תדיראן' על ידי בעל מניות בחברה שמניותיה ירדו ב-15% בעקבות פרסום תחקיר "המזגנים המתלקחים" השבוע. התובע דורש לשפות את מחזיקי המניות

אילוסטרציה. למזגנים המצולמים אין כל קשר לידיעה. צילום: פלאש 90

תקדים. אדם המחזיק בשש-עשרה מניות של חברת 'תדיראן' הגיש לבית המשפט הכלכלי בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בעל השליטה והדירקטורים בחברה בטענה כי זו לא דיווחה למשקיעים על תקלה העלולה לגרום להתלקחות ב-39 סוגי מזגנים שהחברה ייצרה ומכרה בין השנים 2002 ל-2008.

בעקבות פרסום התקלה בתחילת השבוע בתכנית תחקירים באחת מתחנות התקשורת החזותית נפל ערך המניות שבידי המשקיעים בחמשה-עשר אחוזים. התובע שמעריך את הנזק שנגרם לו בכ-150 שקל, טוען כי הנהלת החברה והדירקטורים שלה כמו גם בעל השליטה, ידעו על התקלה ולא דיווחו לבעלי המניות מידע משמעותי שהיה בו בכדי לגרום נזק כבד למשקיעים. מה שאכן אירע בעקבות פרסום התחקיר.

נציין כי בעל השליטה בחברה, שגם שמו מופיע כנתבע בראש כתב התביעה, הודה בתכנית כי החברה מודעת לתקלה וכי היא תתקין מזגן חדש אצל כל מי שרכש ממנה מזגן שהתלקח. נטילת האחריות הצטרפה לטענה כי על החברה היה ליידע את המשקיעים בדבר התקלה והשלכותיה על המניות שברשותם. התובע שמיוצג על ידי עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש, סבור כי הנזק שנגרם לכלל המשקיעים נאמד במאות מיליוני שקלים ודורש מהחברה לשפות את המשקיעים על הנזק שנגרם להם.

חברת תדיראן פרסמה השבוע הודעה ללקוחותיה בה נכתב: "בהמשך לריקול (קריאת שירות. ח"ג) שנערך בשנת 2008 על ידי חברת תדיראן קרייר למזגנים עיליים משנות יצור 2002-2008, נמצא כי קיימים עדיין בישראל בתי אב שלא פנו לחברה על מנת לקבל טיפול טכני מתאים. אנו בתדיראן החדשה לוקחים אחריות מלאה על כל בעיה שעשויה להתגלות בכל מוצר ומבקשים מציבור לקוחותינו אשר בבעלותם מזגן מהדגמים הרשומים בטבלאות ולא יצרו עימנו קשר בעבר, ליצור עימנו קשר בהקדם האפשרי לטובת פתרון הבעיה".

אם אתם מחזיקים במזגן עילי שנרכש באותן שנים, תוכלו לפנות לנציגי החברה על ידי פנייה למוקד הלקוחות במספר 1-700-503011. או על ידי שליחת דוא"ל לכתובת: [email protected]

 

כתיבת תגובה