המשטרה ממשיכה בפעילות ממוקדת מול נהגים עבריינים

אגף התנועה של המשטרה קיים בימים האחרונים פעילות ממוקדת בתופעת הנהיגה בזמן פסילה. "מדובר בנהגים שמהווים גורם סיכון משמעותי ומכופל לכלל ציבור משתמשי הדרך", נמסר מהמשטרה

מידי יום מבצעים שוטרי אגף התנועה פעילות אכיפה כנגד עבירות תנועה מסכנות חיים ובריונות בכביש. כחלק מפעילות זו, מאתרים השוטרים מידי יום נהגים אשר רישיונם נשלל על ידי בית משפט או המשטרה בגלל עבירות תנועה חמורות  – אבל למרות זאת הם ממשיכים לנהוג, וממשיכים לבצע עבירות תנועה ובכך מהווים גורם סיכון משמעותי ומכופל לכלל ציבור משתמשי הדרך.

המשטרה פרסמה היום כמה דוגמאות מהשבוע האחרון: סמוך לבאר יעקב, על כביש 4313, הבחינו שוטרים בניידת משטרה שעמדה ברמזור ברכב פרטי שעמד לפניהם בכמה מטרים אשר נוסע וחולף על פני רמזור אדום מלא. השוטרים הדביקו את קצב נסיעתם עד להגעתם לנהג הרכב הפרטי תושב ראשון לציון בן 35 וסימנו לו לעצור בצד.

בדיקת השוטרים בשטח העלתה כי הנהג נפסל לנהיגה בחודש שעבר על ידי בית משפט וזו הפעם השלישית בה נתפס נוהג בזמן פסילה. השוטרים שביקשו להבין מדוע נסע ברמזור אדום, נענו: "חזרתי מבית החולים, לאחר שאשתי ילדה". בדיקה מדוקדקת של השוטרים מול הגורמים הרלוונטיים גילתה כי למעשה אין אמת בדברי הנהג, שככל הנראה ניסה רק לחמוק מעונש.

רכבו של הנהג הושבת על ידי המשטרה, הוא נעצר ונלקח אתמול לחקירה שבסיומה, נכלא והובא בהליך שיפוטי מהיר בפני שופט שהאריך את מעצרו ביום אחד עד היום. היום הוא הובא בשנית להארכת מעצרו בפני בית משפט השלום לתעבורה בפתח-תקווה, שגזר על הנהג מעצר עד החלטה אחרת.

במקרה אחר, היום (ב) לפנות בוקר הבחינו שוטרים במשאית הובלה לחלוקת לחמים וסימנו לה לעצור בצד הדרך לצורך בדיקה. הנהג בן 29 תושב מעלה אדומים, הציג לבקשת השוטרים את מסמכיו, לאחר בדיקה יסודית של השוטרים בשטח התברר כי הנהג פסול נהיגה ביודעין על ידי בית משפט מחודש אוקטובר אשתקד ורישיון הנהיגה שלו פקע בשנת 2013.

בנוסף, התברר כי זו הפעם השלישית שבה נתפס נוהג בזמן פסילה כשלחובתו הרשעות תעבורה רבות בעבר. לטענתו, "חשבתי שכבר אין לי פסילה". רכבו הושבת, הוא נעצר לחקירה ובסיומה נכלא. כבר הבוקר הובא הנהג לבית המשפט לדיון בבקשה להארכת מעצרו בבית משפט השלום לתעבורה בירושלים, שגזר על הנהג מעצר עד להחלטה אחרת, בכפוף לתסקיר מעצר שיוגש לבית המשפט על ידי שירות המבחן עד למועד הדיון הבא שנקבע לעוד שלושה שבועות.

במקרה נוסף, בחדרה, הבחין שוטר בנהג שמשוחח בטלפון הנייד שלו בזמן נהיגה. השוטר סימן לנהג לעצור את הרכב בצד הדרך ובבדיקת מסמכיו התברר כי מדובר בנהג שנפסל לנהיגה על ידי בית המשפט ורישיונו פג תוקף משנת 2010, הנהג בן 31 תושב חדרה טען להגנתו כי נהג "כיוון שלא הייתה לי ברירה", כלשונו. רכבו של הנהג הושבת לאלתר על ידי המשטרה ל-30 ימים, הנהג נעצר והובא לחקירה בתחנת המשטרה.

השיא, כך נראה, היה בפעילות אכיפה, אתמול בכביש 60 שביהודה ושומרון. שוטרי אגף התנועה הורו לנהג המתגורר בשטח הרשות הפלסטינית, לעצור בצד הדרך בשל עבירת תנועה שביצע. נהג הרכב החל להאיץ ולנסות להימלט מהשוטרים, תוך שהוא מסכן את ציבור משתמשי הדרך ומבצע פעמיים עקיפה בקו הפרדה רצוף, תוך סיכון חיי אדם בנתיב תעבורה.

כאשר נעצר כלי-הרכב התברר כי הנהג, תושב תקוע הערבית, נתפס בעבר על עבירות תנועה ורישיונו נשלל עשרים פעמים. מאגף התנועה נמסר: "המשטרה תמשיך בפעילותה כנגד עבירות הגורמות לתאונת דרכים ואלו המשפיעות על חומרתן, ותמשיך לפעול לשינוי תרבות הנהיגה תוך שילוב פעולות הסברה ומניעה לנהגים".

כתיבת תגובה