הנגידה השיקה את אתר הבנק בערבית בביקורה בבאקה אל-גרביה

ביקרה הנגידה בבית ספר אלסנדיאנה בגבעת חביבה, ובעיריית באקה אלגרביה עם ראש העיר, מורסי אבו מוך, בכירי המועצה וראשי המועצות המקומיות של כפר קרע וג'ת

אתר בנק ישראל בערבית

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, ביקרה היום בבאקה אל-גרביה. בביקור לקחו חלק גם מנכ"ל בנק ישראל, מר חזי כאלו וחברי הנהלה נוספים. במהלך הביקור, השיקה הנגידה את אתר האינטרנט החדש של בנק ישראל בשפה הערבית. האתר בערבית מקביל במבנהו לאתר בעברית, ומכיל מידע רב אודות כלכלת ישראל, פעילות ומדיניות הבנק, מידע סטטיסטי, סקירות וניתוחים כלכליים, מידע באשר למטבעות והשטרות בישראל ועוד.

בנוסף, ניתן למצוא באתר האינטרנט מידע וכלים רבים בתחום הצרכנות הבנקאית: מידע בנושא פתיחת חשבון בנק וזכויות הלקוח, איך להשוות בין העמלות השונות, איך לתכנן תקציב בצורה נבונה, שימוש בתעודת הזהות הבנקאית, כיצד להימנע מקבלת שיקים ללא כיסוי, כיצד לזהות שטרות מזויפים, מידע ללקוחות שחשבונם הוגבל, מאפייני כרטיסי החיוב השונים, איתור חשבונות ללא תנועה, סליקה אלקטרונית של שיקים, בנוסף לכלים ומחשבונים חיוניים לשימוש הצרכנים, כמו מחשבון מסלולי העמלות המאפשר ביצוע השוואה בין העלויות החודשיות הצפויות בהתאם למסלול, מחשבון תרגום ריבית אפקטיבית לנומינלית, שערי חליפין יציגים, ועוד.

הנגידה הסבירה כי "השקת אתר האינטרנט בשפה הערבית הינו צעד נוסף לקידום והעצמת ערוץ התקשורת הישיר של בנק ישראל עם האוכלוסייה הערבית בישראל, שהיא חלק משמעותי מהכלכלה הישראלית. אני מקווה שרבים באוכלוסייה הערבית יעשו באתר שימוש לטובת הרחבת הידע הכלכלי –  שיתרום לשילוב מוגבר של החברה הערבית בכלכלה הישראלית על כל רבדיה – ולטובת היכרות עם הכלים הרבים לצרכנות פיננסית נבונה שמעמיד בנק ישראל לרשות הציבור."

במסגרת הסיור ביקרה הנגידה בבית ספר אלסנדיאנה בגבעת חביבה, והציגה בפני התלמידים וצוות בית הספר את תפקידי בנק ישראל. ד"ר אילן שטיינר, מנהל מחלקת המטבע של הבנק, הדריך את התלמידים בדבר אופן השימוש בסימני הביטחון בסדרת השטרות החדשה. במפגש לקח חלק איימן סייף, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית.

הנגידה התרשמה בביקורה מרמת הבקיאות הגבוהה של התלמידים בנושאי הכלכלה השונים. במפגש בעיריית באקה אלגרביה עם ראש העיר, מורסי אבו מוך, בכירי המועצה וראשי המועצות המקומיות של כפר קרע וג'ת, נידונו סוגיות מגוונות הקשורות למצב הסוציו-אקונומי של היישובים הערביים בישראל, האתגרים ודרכי ההתמודדות הנדרשים כדי להביא לפיתוחם ושגשוגם. הנגידה נפגשה גם עם אנשי ונשות עסקים יזמיות מבאקה אל-גרביה, שחשפו בפניה את הצרכים שלהם, האתגרים והקשיים השונים שהם נתקלים בהם, והכלים שיכולים לסייע להם להתפתח ולפרוץ לשווקים חדשים.

 

 

כתיבת תגובה