הנפט מתייקר – שריפת ענק ב"בירת הנפט" של קנדה

בעקבות שריפה שכילתה כבר אלפי קילומטרים רבועים במחוז אלברטה בקנדה פגעה בתפוקת הנפט של המדינה והביאה לעלייה במחירו של הנפט שהתייצב הבוקר על מחיר של 46 דולר לחבית

שיבושים בהפקת נפט. אילוסטרציה : Lukas Gojda, שאטרסטוק

מחיר הנפט ממשיך לעלות הבוקר (ב), הפעם בגלל שריפת הענק בקנדה שממאנת להירגע. השריפה פגעה בתפוקת הנפט של קנדה. גם אם מדובר בשיבוש קל, ההשפעה באה לידי ביטוי מיידי בבורסות הסחורות שם הגיע מחירה של חבית נפט ל-46 דולר והוא נמצא במגמת עלייה.

השריפה הענקית שמשתוללת במחוז המכונה "בירת הנפט" של קנדה, לא נמצאת עדיין תחת שליטה. כוחות הכיבוי העצומים לא הצליחו עדיין להשיג שליטה על האש, וקרוב למצאה אלף תושבים כבר פונו מבתיהם לנוכח הלהבות העזות והעשן הסמיך.

נכון לעתה, כך על פי דיווחים לא רשמיים, ירדה תפוקת הנפט של קנדה בכמיליון חביות ביום. נציין כי השריפה שהחלה בשבת, כבר חיסלה אלפי קילומטרים רבועים(!) וכוחות הכיבוי עדיין אינם יודעים להעריך מתי תושג שליטה על האש.

רבים בקנדה מייחלים לגשם שיקל על עבודת הכבאים, אלא שזה מבושש לבוא. במקומו באו החום והרוחות שרק ליבו את האש. כך או כך, כאמור, תפוקת הנפט של קנדה ירדה ומחירו של הנפט עלה. מוקדם יותר השבוע עם פיטוריו של שר הנפט הסעודי, עלו מחירי הנפט אמנם בשיעור מתון, אך ההערכות הן כי האפקט המצטבר של שני האירועים עשוי להביא להמשך מגמת עליית המחירים.

כתיבת תגובה