הסוחרים נגד התעשיינים: טוענים לאיפה ואיפה במשרד החינוך

יושב ראש איגוד לשכות המסחר פנה לשר החינוך במכתב חריף על החלטת המשרד להעביר ללא מכרז תקציבי עתק לעמותה שהוקמה על ידי התאחדות התעשיינים. "לא ייתכן שמערכת החינוך תנהג איפה ואיפה"

אוריאל לין. צילום: פלאש 90

איגוד לשכות המסחר נגד התאחדות התעשיינים. ה'תעשידע' היא עמותה חינוך מיסודה של התאחדות התעשיינים. אך נראה כי גם כאשר מדובר בעמותות, שעל פניו עשויות לסייע רבות לכלכלה ולצמיחה, יש מי שבא בטענות. כך ניתן ללמוד מהודעת איגוד לשכות המסחר הטוענת כי לאחרונה פרסם משרד החינוך הודעה בדבר כוונתו להמשיך ולהעביר לעמותה סכומי עתק בסך של כ-78 מיליון שקלים לשנה, ללא מכרז.

"פוטנציאל ההעברות התקציביות ללא מכרז לתעשידע, שאמורה להפעיל תוכנית להכשרה מקצועית ושילוב תלמידים בעבודה במהלך שלוש השנים הקרובות עומד על כ-275 מיליון שקל", נכתב בהודעת האיגוד. עוד נכתב שם כי מבדיקת האיגוד עולה כי נפלו פגמים מהותיים ויסודיים בדרך התנהלות משרד החינוך בשנים האחרונות בכל הקשור להעברות הכספים לתעשידע ללא מכרז.

לאור זאת, פנה נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך הדין אוריאל לין, לשר החינוך, חה"כ נפתלי בנט (הבית היהודי) וביקש את התערבותו האישית, לביטולו של הניסיון הפסול לדבריו, ליצירת אפליה חמורה ופגיעה בגורמים רבים במשק היכולים להעניק את השירותים ברמה איכותית וביעילות.

"לא ייתכן שמערכת החינוך תנהג איפה ואיפה ומלכתחילה תסמן זוכה באמצעות פטור ממכרז, בנושא בעל חשיבות כה גדולה". עותק מהפנייה נשלח גם לרוני חזקיהו, החשב הכלכלי במשרד האוצר.

כתיבת תגובה