"הסטנדרט של משרד התחבורה הוא אבסודר מארץ האבסורדים"

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, קורא לרמזר בדחיפות את הצמתים בכביש 4 החוצה את שטח המועצה. זאת, לאחר שאמש שוב אירעה במקום תאונה קשה

הקטל בדרכים. צילום אילוסטרציה: ChameleonsEye | שטארסטוק

גבר בן 60 נפצע אמש באורח קשה בתאונת דרכים שאירעה בצומת בת-הדר שבכביש 4. עוד שלושה בני אדם נפצעו בתאונה באורח קל ופונו למרכז הרפואי 'ברזילי' באשקלון.

צומת בת-הדר הוא אחד משלושה צמתים מסוכנים מאוד החוצים את המועצה האזורית חוף אשקלון. מדובר למעשה ביציאות וכניסות למושבים ולקיבוצים במועצה, המתחברות לכביש המהיר – וגבו חיים בשל העובדה שהצמתים אינם מרומזרים.

הצומת נחשב מרכזי במיוחד בשנים האחרונות, גם מפני שסמוך אליו שוכנים משרדי המועצה המקומית, ובעיקר בגלל סניף 'אושר עד' שהוקם במקום ומושך אליו אלפי אנשים מידי יום – מכל האזור.כתוצאה מכך בכל מספר ימים יש במקום תאונות דרכים, שעל חלקן כלל לא מדווח בתקשורת. בעקבות התאונה הלילה שב וקרא ראש המועצה יאיר פרג'ון להציב במקום, בדחיפות, רמזורים.

בראיון לאמנון סופר ברדיו 101.5 הוא האשים את משרד התחבורה בסיכון האזרחים הנוסעים בכביש 4: "אחד הדברים הכואבים שאינם ברורים לנו בחברה הישראלית, הם הקריטריונים של משרד התחבורה, ולפיהם יציבו רמזור רק אם יש בצומת כמה הרוגים. הנושא הזה לפני שנה בועדת הבטיחות של הכנסת, ואחד הח"כים שם הביא רשימה של צמתים בכל הארץ שצריך לרמזר, בסכום של לא יותר מ-100 מיליון שקלים. בתקציבי הענק שקיימים במשרד התחבורה, ניתן בתוך שנתיים לפתור את כל הצמתים שחייבים לרמזר אותם".

לדבריו, "אני מצלם כל תאונה בצמתים המסוכנים בכביש 4 ומעביר את זה למנכ"לית המשרד וכותב 'לא צריך לחכות שיהיו הרוגים'. זה אבסורד מארץ האבסורדים שזה הסטנדרט. לא יכול, פשוט לא יכול להיות, שצריך חלילה שיהיו הרוגים".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לטענות כי "במסגרת תכנית החומש של חברת נתיבי ישראל, סוכם על הקצאת תקציב ייעודי להסדרת צמתים שאינם מוסדרים ברשת הכבישים הארצית. משרד התחבורה בוחן את הכללת צומת בת הדר במסגרת תכנית החומש".

כתיבת תגובה