הסינים קונים ביטקוין כדי להגן על עצמם מפיחות בשער היואן

עלייה של קרוב לעשרים אחוזים בתוך חמישה ימים. מה גרם למטבע הווירטואלי לחזור ולטפס כלי מעלה ואף לחצות את קו 500 הדולר למטבע אחד? ההערכות הן כי למעלה מתשעים אחוזים מהמסחר מתמקדים כרגע בסין

הדמיה בלבד! המטבע שלא הוטבע. צילום: שאטרסטוק

לפני כשנתיים וחצי עמד שערו של מטבע ביטקוין אחד על 1,242 דולר! היום, כאשר קיימים בשוק יותר מ-15 מיליון מטבעות וירטואליים, עומד שערו של המטבע המורד, על כ-540 דולר. בחמשת הימים האחרונים השלים הביטקוין עלייה של 19% והוא ממשיך לטפס אט אט.

אחרי שנחשפה העובדה שהאיש שחשף את עצמו כממציא המטבע הווירטואלי הוא כנראה עוד מתחזה, חזר הביטקוין למודעות הציבורית ובתוך קצת יותר מחודש חצה את קו 500 הדולר, קו אותו לא חצה מאז הקיץ לפני שנתיים.

תיאורית רבות נפוצו סביב המטבע וסביב עליית שערו בשבועיים האחרונים, בעיקר בחמשת הימים האחרונים. היות ומדובר במטבע "מדווח" שמסלולו ניתן לאיתור כל העת, בניגוד לזהות בעליו, דיווחים על מסחר הולך וגדל בסין מעלים את ההשערה שהעליות האחרונות בשערו, נובעת מהיקף רכישות גדול בקרב סינים שחוששים מפני פיחות בשער היואן.

הסינים ניסו כבר מספר פעמים להוריד את שער היואן מול הדולר. בחלק מהמקרים אף הצליחו. המטרה היא לשפר את מצבה הכלכלי של הכלכלה השנייה בעולם (ויש שיגידו הראשונה), על ידי החלשת המטבע המקומי מול מטבעותיהן של שותפות הסחר המרכזיות שלהם, במיוחד מול המטבע הבינלאומי – הדולר האמריקאי.

 

כתיבת תגובה