הסכם בלוד: למעלה מ-17 אלף דירות ו-1.3 מיליון מ"ר לתעסוקה

14,107 יח"ד ישווקו בשכונות ענק בשטחים שיצורפו לעיר לוד מהמושבים בן שמן וניר צבי • ישודרגו תשתיות התחבורה של העיר ויחוברו חלקיה המזרחיים והמערביים עם מרכזה

ראש הממשלה חותם על הסכם הגג בלוד. צילום: קובי גדעון | לע"מ

שר האוצר, משה כחלון, שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון וראש עיריית לוד, יאיר רביבו, חתמו אתמול על הסכם גג בלוד. הטקס נערך במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ההסכם כולל 17,237 יח"ד כש-3,130 יח"ד ישווקו בשכונות חדשות בעיר הקיימת ו-14,107 יח"ד ישווקו בשכונות ענק בשטחים שיצורפו לעיר לוד מהמושבים בן שמן וניר צבי. כמו כן, במסגרת קידום תהליכי התחדשות עירונית תתאפשר תוספת של כ-3,000 יח"ד שישווקו על קרקע להשלמה עבור מתחמים להתחדשות עירונית, בהיקף של עד 10% מכלל השטח המיועד להסכם.

כחלק מההסכם הגג ישודרגו תשתיות התחבורה של העיר ויחוברו חלקיה המזרחיים והמערביים עם מרכזה. בזכות ההסכם ייסלל כביש 200 המחבר בין כביש 431 לכבישים 1 ו-40; תוקם תחנת רכבת שלישית בעיר באזור התעשייה הצפוני; יבוצעו 2 הפרדות מפלסיות ויוקם מרכז תחבורתי משולב בתחנת הרכבת המרכזית. ההסכם אף יבטיח את איתנותה של התחנה הרכבת המרכזית באמצעות הקמת שני פארקים תעסוקתיים משמעותיים בעלי נגישות למערכת התחבורה הארצית ולרכבת ומתחמי מסחר חדשים במרכז העיר.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

במסגרת ההסכם יוקמו מוסדות ציבור חדשים בעיר ובהם שני מרכזי קהילתיים, חמישה מתנ"סים, ארבע ספריות, חמישה מגרשי ספורט, 49 בתי כנסת ושמונה מקוואות, 97 כיתות במעונות יום, 129 כיתות גני ילדים, 574 כיתות ביה"ס ו-59 כיתות חינוך מיוחד. כמו כן, יושקעו תקציבים בחידוש פני העיר העתיקה, יפותחו פארקים ברחבי העיר, רשת שבילי אופניים ותשודרג קריית הספורט.

שר האוצר, משה כחלון: "אנחנו חותמים כאן היום את הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם בישראל בהשקעה של 6.9 מיליארד ש"ח. אנחנו עובדים כל הממשלה כדי להילחם ביוקר המחייה, לפתור את משבר הדיור ולהצמיח את המשק.

הנתונים שהתפרסמו הם תוצאה של עבודה קשה והם לא סוף פסוק. קיבלנו משבר דיור גדול וקשה של של 12 שנים. לקחתי על עצמי את המשימה הזאת והתחייבתי להביא תוצאות. אנחנו נבנה ונבנה עד שמשבר הדיור יסתיים".

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו: "מדובר בהסכם האסטרטגי הגדול ביותר שנחתם בין הממשלה לעירייה בישראל, במסגרתו תזכה לוד להשקעות ממשלתיות ועירוניות בהיקפים שטרם נראו. הסכם זה יהפוך את לוד לעיר החכמה בישראל, בזכות תשתיות מתקדמות, טכנולוגיות חדשניות ובנייה מאסיבית ומודרנית של מגורים, תעסוקה ומסחר. וכל זאת, בלב אזורי הביקוש.

ההסכם למעשה יכפיל את מספר התושבים בעיר, ויעצים אותה כלכלית וחברתית. ההסכם מבטא גם את התגייסותה של לוד לפתרון משבר הדיור בו נתונה המדינה. ייחודו של ההסכם נובע לא רק מהיקפו חסר התקדים אלא בעיקר מהמשאבים האדירים שיושקעו בעיר הקיימת. לצד תוספת השטחים ויחידות הדיור באזורים החדשים. לוד תזכה להשקעה ממשלתית בסכומים שלא ידעה מימיה".

כתיבת תגובה