הסתיים בהצלחה כנס דלקים חלופיים ותחבורה חכמה של ישראל

בכירי יצרניות רכב ואנרגיה, מדענים וקובעי מדיניות מכל העולם השתתפו בוועידת ראש הממשלה הרביעית לתחליפי דלקים ננעלה לאחר התעניינות שיא בטכנולוגיה ישראלית.

כנס הדלקים בישראל. צילום: יח"ץ

יותר מ- 2,200 משתתפים, ביניהם בכירי יצרניות רכב ואנרגיה, מדענים וקובעי מדיניות מכל העולם מיותר מ- 30 מדינות מרחבי העולם נטלו חלק ביומיים של פעילות: וועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה, שהתקיימה זו השנה הרביעית בתיאטרון הבימה בתל-אביב, הציג את מובילותיה של ישראל בתחומי דלקים חלופיים ותחבורה חכמה ואת התעניינות השיא בטכנולוגיה וביזמים ישראלים בתחום מצד גורמים בינלאומיים. הועידה כללה הרצאות ופאנלים בסוגיות הבוערות של תחום התחבורה העולמי.

הועידה כללה פאנל מיוחד בנושא המכונית האוטונומית עם הופעה משותפת ראשונה של בכירים מב.מ.וו ומובילאיי, מאז הודיעו החברות לפני מספר חודשים על פיתוח רכב אוטונומי בצוותא עם אינטל. במהלך הפאנל. בין הבכירים ניתן היה לראות אלמאר פרינקשטיין, סגן נשיא לנהיגה אוטונומית בב.מ.וו, פרופסור אמנון שעשוע, מייסד שותף ויו"ר חברת מובילאיי, ואת טאקאו אסאמי, סגן נשיא ואחראי על תכנון הנדסה מתקדם בניסאן, הוצג חזון המכונית האוטונומית והשתלבות ישראל בתוכה. פרופסור שעשוע הציג את כוונות מובילאיי למפות את ירושלים דיגיטלית במטרה להכינה לשמש כעיר פיילוט עבור נהיגה אוטונומית. אלמאר פרינקשטיין הציג את החזון של ב.מ.וו לפיתוח המכונית האוטונומית ואת האתגרים בדרך לפיתוחה, כאשר מכוניות אוטונומיות ראשונות צפויות להיות משווקות ב- 2021 באופן הדרגתי. פרינקשטיין דיבר על הצורך בהתגייסות כוללת על מנת לקדם את הנושא ועל הצורך במדינת הסטארט אפ ניישן לשם כך.

unnamed (41)

.

במהלך הכנס הוצגה לראשונה, בחשיפה עולמית, גרסת טרום ייצור של דגם ה-FIAT 500 – M15

הרכב פותח בשנתיים האחרונות כחלק משיתוף פעולה בין פיאט קרייזלר, דור כימיקלים והתכנית הלאומית לתחליפי דלקים. הדגם החדש מיועד לנסיעה באמצעות M15

 כאשר ניתן בכל עת לתדלק את הרכב בכל תערובת של דלקים אלה לתדלוק. המתנול מיוצר מגז טבעי ובכך יכול להיות בפועל הדלק הנוזלי הראשון לתחבורה שכולו כחול-לבן. הפרויקט נוהל על ידי משרד האנרגיה ולווה ע"י משרד התחבורה והגנת הסביבה, במסגרת הפעילות הכוללת של המנהלת לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה. הרכב החדש צפוי להיות משווק בישראל.

לוועידה בת היומיים הגיעו בכירים רבים מעולמות הרכב, התחבורה החכמה והאנרגיה החליפית בעולם. ורגיליו צ'רוטי, סגן נשיא בקבוצת פיאט קרייזלר האחראי על פיתוח עסקי, דרך שי אגסי, מייסד בטר פלייס, פרופסור משה בן עקיבא שעומד בראש המחלקה לתחבורה ב- MIT ועד אנשי ממשל כדוגמת ג'יימס וולסי, ראש ה-CIA לשעבר ונורברט ברטל, סגן שר התחבורה הגרמני.

אייל רוזנר, ראש מנהלת תחליפי הדלק במשרד ראש הממשלה, אמר: "יש התעניינות שיא של חברות רכב ואנרגיה בישראל והאירוע היווה פלטפורמה להרחבת הקשרים בין חברות ישראליות לחברות בינלאומיות. להערכתי במהלך השנה הקרובה מספר לא מבוטל של חברות מעולם הרכב יפתחו משרדים בישראל, כל זה בעקבות החדשנות שהם מוצאים בישראל"

כתיבת תגובה