העצבנות גוברת • בחירות גורליות לשער הדולר ולשערי המניות

מדד ה-S&P 500 רשם שנים עשר ימים רצופים של ירידות. הדולר צנח בתוך שבוע ב-6.5 אגורות ואף חצה לרגע את גבול ה-3.80 שקלים לדולר. כל זה והרבה יותר הוא פועל יוצא של חוסר הוודאות בשווקים. אמש שב הדולר לטפס והמדדים התאוששו קלות

מחכים לתוצאות. אילוסטרציה: Scott Maxwell LuMaxArt | שאטרסטוק

למרות הסקרים וכלי התקשורת שמעניקים להילרי קלינטון את הנשיאות בבחירות שייערכו ביום שלישי הקרוב (מחר), המשקיעים בשוק ההון ובשוק המט"ח אינם משוכנעים בכך לחלוטין. הדולר בעולם ובישראל ירד בשבוע הקודם ב-6.5 אגורות ובשלב מסוים אף צנח אל מתחת לגבול ה-3.80 שקלים לדולר.

משה שלום, ראש מחלקת המחקר של 'FXCM ישראל' אומר כי "הפעילים בשוק המט"ח עסוקים כרגע אך ורק בבחירות בארצות הברית". שלום מוסיף ואומר כי חוזקו של הדולר בשבועות האחרונים נבע במידה רבה מכך שבשוק העריכו כי קלינטון תנצח בבחירות. כעת, לאור אי הוודאות לגבי זהות המנצח, פעילים רבים מצמצמים את החשיפה שלהם על הדולר, מה שמתבטא בקריסה של השטר הירוק. התנודתיות סביב הבחירות צפויה להיות גבוהה במיוחד.

הדבר בא לידי ביטוי בכל העולם ולא רק בישראל ב-FXCM ישראל, אומרים כי "אפילו דוח התעסוקה, שפורסם בשישי בארצות הברית, עבר כמעט מבלי להותיר חותם. כשלעצמו, מספר המשרות החדשות היה מעט נמוך מהתחזיות (161 אלף בפועל מול צפי של 175 אלף), אך שיעור האבטלה נותר ב-4.9% וגם הדוח הנוכחי הצביע על המשך הגידול ברמת השכר ושעות העבודה". למרות זאת, הדבר לא תרם לחיזוק מעמדו של הדולר.

רבים בשוק ההון סבורים כי ניצחון של טראמפ יטרוף את השווקים בדומה למה שקרה בעקבות ניצחונם של מתנגדי האיחוד האירופי בבריטניה. אגב, גם שם העריכו מרבית הסוקרים כי הציבור יבחר להישאר באיחוד, וניצחונם של מתנגדי האיחוד התרחש למרות התגייסות כלי התקשורת. בדומה למה שקורה עכשיו בארצות הברית.

ב-FXCM ישראל מצביעים על העובדה שמדד ה-S&P 500 כהוכחה לכך שהמשקיעים נתונים באי-וודאות. "בשווקים יש העדפה להילרי קלינטון, שאמורה לשמר את הסטטוס-קוו. על פני טראמפ, שמחזיק בעמדות כלכליות ופוליטיות רדיקליות הרבה יותר", כותבים כלכלני FXCM ישראל ומוסיפים כי במידה ותתרחש טלטלה בשווקים בעקבות ניצחון של טראמפ, הדבר גם יעמיד בספק את העלאת הריבית של הבנק הפדראלי בדצמבר.

כתיבת תגובה