הפיאסקו של הסכם הגג באשדוד עלול למוטט את כל הסכמי הגג

ארז כהן, לשעבר יושב ראש לשכת שמאי המקרקעין טוען: בהסכם יש כל הטעויות האפשריות. גם מספר לא הגיוני של 46 אלף יחידות דיור על תא שטח מצומצם, וגם העדר פיתוח תשתית תעסוקה ותחבורה

הבטחות רבות ומציאות שונה. אשדוד | צילום: משה שי, פלאש 90

עוד לא יבשה הדיו מעל הסכם הגג הענק שנחתם באשדוד וכבר יש מי שמטיח בו ביקורת. ארז כהן, לשעבר יושב ראש לשכת שמאי המקרקעין טוען כי "מחישוב שערך משרדי, הסכמי הגג יעלו למשק מיליארדים שיבוזבזו לריק, זאת במקום לנצל זכויות בנייה במרכזי הערים. עלות יחידת דיור אחת בהסכמי גג היא פי שניים ורבע(!!) יותר לעומת יחידת דיור בתוך הערים או בהתחדשות עירונית".

ארז כהן. יח"צ

כהן אומר כי ההסכם הוא טעות קלוסאלית שתעלה למשק ביוקר. "לצערי, הפיאסקו של הסכמי הגג באשדוד עלול למוטט את כל הסכמי הגג. יש בו את כל הטעויות האפשריות: גם מספר לא הגיוני של 46 אלף יחידות דיור על תא שטח מצומצם, גם העדר פיתוח תשתית תעסוקה ותחבורה, מה שיגרום לפקקים אדירים מאשדוד לגוש דן וממנה, וגם חוסר רגישות לערכים סביבתיים ובהם הדיונה הגדולה. סורי, אבל הכרזת מקבלי ההחלטות וכחלון במעמד ראש הממשלה עוד תוכח כלא רלוונטית כלל".

יהודה הרציג, מבעלי 'הרציג נדל"ן', אומר "כיזם חרדי תושב אשדוד הפועל בכל רחבי הארץ, אני מברך מחד גיסא על כל מיזם שיש בו פתרון דיור לחרדים ובאשדוד יש כזה, אולם מאידך גיסא תוהה האם אין כאן החמצת הזדמנות פז לתכנית  התחדשות עירונית מקיפה בכל השכונות הוותיקות של אשדוד וניצול זכויות הקרקע באחד המיקומים האטרקטיביים בארץ? עוד לא מאוחר מידי לפעול בכיוון זה".

במידה והמדינה תחליט לדוגמא באשדוד, אבל גם בערים אחרות מחוץ לגוש דן, להעניק ליזמים יותר זכויות עבור פינוי בינוי או תמא 38, זה יהיה הרבה יותר זול, מהיר ואפקטיבי לעומת ה"בלון" של הסכמי הגג!".

כתיבת תגובה