הפסד של יותר ממיליארד ברבעון

פוטין פלש לקרים וקבוצת 'אפריקה ישראל' הפסידה מאות מיליוני דולרים. האירו קרס ויחד עמו שורת הרווח של הקבוצה שהפכה לשורת הפסד דרמטי. מנכ"ל החברה: מעודדים מתוצאותיהן של חברות הבת

לב לבייב | צילום: אביר סולטן, פלאש 90

אפריקה ישראל פרסמה הבוקר (ג') את דוחותיה הכספיים לשנת 2015. מהדוחות עולה כי אזהרת הרווח שפורסמה בתחילת החודש התממשה בצורה חריפה במיוחד בפעילותה של אפריקה שרשמה הפסד של 1.57 מיליארד שקל ברבעון האחרון של השנה הקודמת ובסך הכל, הפסד נקי של 1.75 מיליארד שקל בכל השנה הקודמת.

לעיקר הנזק במאזנה של החברה אחראית חברת 'אפי פיתוח' המנהלת את נכסי הנדל"ן של החברה ברוסיה. המצב הכלכלי ברוסיה שהחריף בשנה הקודמת בעקבות הסנקציות שהוטלו עליה לאחר כיבוש/סיפוח חצי היא קרים, השפיע בצורה ניכרת על ביצועיה של החברה.

גם היחלשות שער האירו תרמה את חלקה לקיטון בהכנסותיה של החברה שפעילה באירופה. מהדוחות עולה עוד כי מכירת בניין הטיימס במנהטן השפיעה על שורת הרווח והביאה להפסד של 384 מיליון שקל. זאת נוסף על ירידות בהכנסות מדמי שכר דירה בנכסים המניבים שבבעלות אפריקה ישראל.

יחד עם פרסום הדוחות, פורסמו גם דבריו של מנכ"ל אפריקה ישראל, שאמר כי "תוצאות השנה הקודמת עומדות בסימן ההחרפה המתמשכת במצב המאקרו-כלכלי ברוסיה והשפעתו על תוצאות חברת הבת 'אפי פיתוח'. לצד האתגרים הלא פשוטים שיש בפעילות ברוסיה, אנו מעודדים מכך שהמאמצים הרבים המושקעים בקידום הפיתוח העסקי, באים לידי ביטוי בתוצאות חברות הבת: 'אפריקה ישראל נכסים', 'דניה סיבוס' ו'אפריקה ישראל מגורים'. החברות מציגות המשך תנופת עשייה, המתבטאת בגידול וצמיחה בפעילות, תוך ביסוס איתנותן הפיננסית לצד חלוקת דיבידנד לבעלי המניות".

 

כתיבת תגובה