הפריפריה מצילה את כחלון? אלפי יח"ד במחיר למשתכן בצפון

רק אתמול הצהיר כחלון כי הציבור לא נרשם להגרלות בקריות גם במחיר למשתכן, אבל כל זה לא מפריע לו לנפנף בנתון של אלפי יח"ד בפריפריה • אז דירות יש, השאלה רק מי יקנה אותן…

השר כחלון. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון שיווקו כ- 2,500 יח"ד של מחיר למשתכן בשלושה מכרזים שונים בערים קריית ביאליק, טבריה ונצרת. בקריית ביאליק בשכונת אפק ישווקו 1,603 יח"ד; בשכונת הרקפות בטבריה ישווקו 758 יח"ד; בשכונת הגליל שבנצרת ישווקו 725 יח"ד.

הבליץ של המכרזים היה צפוי לקראת סוף שנת 2016 כשכחלון חייב להציג "קבלות" ביד עם הוכחות. המכרזים הללו ברגע האחרון של השנה בהחלט מצילים את כבודו האבוד של כחלון, אם כי רוב המכרזים בפריפריה ולא באזורי הביקוש. כזכור, כחלון הצהיר השבוע כי הציבור לא נרשם להגרלות בקריות גם במחיר למשתכן.

נאות אפק היא שכונת מגורים חדשה במזרח קריית ביאליק והבנייה בה תתבצע משני צידי כביש עוקף הקריות. השכונה ממוקמת ממזרח לשכונת צור שלום ועד לנחל נעמן. בסמוך לשכונה ממוקמות שתי שמורת הטבע: "עין אפק" ושמורת "כרי נעמן".

השכונה מתוכננת לאורך שדרה מרכזית ועם עקרונות תכנון עירוני ליצירת שטחים פתוחים לכל אורך השכונה ומבני ציבור לטובת תושבי העיר ולצורך פיתוחה בעתיד, בשכונת נאות אפק החדשה אמורים להתגורר כ-16,000 נפש.

בשכונת הרקפות שבטבריה (מורדות נחל רקת) שווקו 4 מתחמים לבנייה רוויה בהם סה"כ כ-758 יח"ד. שכונת הרקפות הינה שכונת מגורים חדשה ושטחה הוא 220.96 דונם. השכונה מיועדת למגורים, מבני ציבור, אזור משולב של מסחר ומגורים, שטח ישוב עירוני, שטח ציבורי פתוח וטיילת. התכנית ממוקמת בצפון טבריה וגובלת בדרומה בתחום שיפוט העיר טבריה ובצפון – מערבה בנחל רקת.

בשכונת הגליל בנצרת שווקו 11 מתחמים לבניה רוויה בהם סה"כ כ-726 יח"ד. התכנית תשתרע על כ-662.342 דונם, ובמסגרתה ייבנו מגורים, מרכז ספורט, שטח לבניה ציבורית, מסחר, מרכז אזרחי  ושטחים ציבורים פתוחים.

לתשומת לב הציבור המכרזים מיועדים ליזמים בלבד אשר רוכשים זכויות בקרקע לבניית יחידות דיור והתחרות במכרז תהיה על המחיר הסופי הנמוך ביותר למ"ר דירתי עבור דירות מחיר למשתכן.

 

כתיבת תגובה