הצלחה ל"וועידת ירושלים לרפואה" שנערכה ביוזמת מכבי שירותי בריאות

בוועידה שהתקיימה במלון גני ירושלים, השתתפו בכירים בענף הבריאות בישראל, עסקני בריאות ואישי ציבור רבים ובראשם סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, יו"ר מכבי פרופ' משה רוח, מנכ"ל מכבי מר רן סער, ראש חטיבת הבריאות פרופ' נחמן אש,ראש מחוז ירושלים ושפלה במכבי מר גידי לשץ, מנהל שיווק למגזר החרדי הרב משה שלזינגר, חברי הנהלת מכבי, ראשי ערים, מנהלי מוסדות וארגונים.

נראים משמאל לימין: הרב ישראל קלרמן חבר מועצת ירושלים, הרב בנימין פישר יו"ר מגן לחולה, הרב משה אבוטבול ראש עיריית בית שמש, מר ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, הרב חנניה צ'ולק יו"ר עזר מציון, חה"כ הרב אורי מקלב, מנכ"ל מכבי מר רן סער, יור ועדת הכספים הרב משה גפני, סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, יו"ר הנהלת מכבי פרופ' משה רוח, חבר הנהלת מכבי הרב שמחה שטיצברג, ראש חטיבת הבריאות במכבי פרופ' נחמן אש, ראש מחוז ירושלים מר גידי לשץ, מנהל השיווק למגזר החרדי הרב משה שלזינגר.

עשרות רבות של גורמי רפואה, אישי ציבור, שליחי ציבור, מכובדים רבים ומובילי דעת קהל במגזר החרדי השתתפו השבוע ב"ועידת ירושלים לרפואה" שקיימה מכבי שירותי בריאות במלון "גני ירושלים" בבירה. את הכנס הנחה ביד אמן איש התקשורת ר' אבי מימרן, והועלו בו סוגיות מרכזיות וחשובות רבות המעסיקות את מערכת הבריאות בישראל, תוך מתן דגש על עקרונות הבריאות המתקדמים ומהפיכת השירות של מכבי שירותי בריאות בעיר.

ראשון הנואמים היה מארח הועידה ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי, מר גידי לשץ, העומד מאחורי תנופת העשייה של מכבי בעיר בשנים האחרונות, הציג בפני המשתתפים הרבים את הפעילות המרובה של מכבי בשכונות העיר בשנים האחרונות. כן הציג את נתוני המעברים בין קופות החולים וציין כי "כבר שלוש שנים שמכבי היא הקופה היחידה שרושמת בעיר גיוס חיובי. הציבור מביע בנו אמון שוב ושוב". הוא סיפר כי מכבי מובילה כיום בכל הריכוזים החרדיים בארץ והגענו גם לירושלים. "ירושלים סבלה במשך שנים מחוסר תחרות בין קופות החולים, אך בשנים האחרונות נכנסנו לעיר ומתחילים להכיר את העוצמה הגדולה של מכבי. בזכות 15 המרכזים הרפואיים שפתחנו, מאות מטפלים ורופאים חדשים שהכנסנו והשקעה אדירה. כשהגענו לפני 3 שנים והבטחנו להוביל מהפך אנשים הרימו גבה, והיום אנחנו יכולים לומר שהבטחנו תנופה, קיימנו, ואף הפתענו. ואני אומר גם היום, בעוד כחודש אנו נפתח מרכז רפואי חדש בגבעת מרדכי. בתקופה הקרובה אנו נפתח 2 מרפאות בר"נ לילדים ולמבוגרים. ובתוכניתנו להקים מרכז מכונים שיכלול עוגני רפואה משמעותיים, מכון גאסטרו, מכון הלב, מכון ריאות, מרכז לטיפול יום, ומכונים נוספים במגוון מקצועות הבריאות. הצלחנו לבצע את המהפך, ובתוך שנים בודדות מכבי תהיה נוכחת בכל שכונה בירושלים בעוצמה רבה".

מנכ"ל מכבי, מר רן סער, סיפר על תנופת ההתרחבות של מכבי בירושלים שניכרת בפתיחת 15 מרכזים רפואיים חדשים בשלוש השנים האחרונות. "ההשקעה הרבה באה לידי ביטוי בזכות הצטרפותם של 3,483 חברים חדשים למכבי – כפי שראינו בדו"ח הביטוח הלאומי האחרון", אמר סער וציין כי "יש כאן משוואה ברורה: שיפור השירות מתבטא בהצטרפות חברים חדשים ויש בה גם ברכה לכלל תושבי העיר. לשמחתנו אנו מקדימים בהכל ולכן זוכים להצלחה רבה כל כך".

את ההצלחה זוקף רן סער לעובדי מכבי ותחושת המסירות והחמלה שמנחה אותם. "אנשי מכבי הם שליחי חסד להביא בריאות טובה יותר לכל מטופל. בזכותם מכבי זוכה לכך שרבים מצטרפים עליה ומכבי היא הקופה היחידה שגדלה ומתפתחת כל העת", הוסיף וסיפר על המהפכה האחרונה במסגרתה יכולים חברי מכבי לבחור את הרופא שלהם ולעבור ניתוח ללא תשלום באחד המרכזים הרפואיים של אסותא. "מכבי עשתה הרבה מאוד בשנים האחרונות ותעשה עוד הרבה למען המטופלים ולמען עם ישראל", סיכם.

סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, אמר כי "שירותי הרפואה בישראל הם מהטובים בעולם ואנו פועלים כל העת על מנת לשפרם עוד ועוד". כן הבטיח להוביל מהפכה בתחום קיצור התורים משום ש"הציבור לא צריך לחכות הרבה זמן לניתוחים. זה לא יקרה". הרב ליצמן גם בירך את מכבי על ייזום ועידת ירושלים לרפואה ועל ההשקעה הרבה של מכבי שירותי בריאות בפתיחת מרכזים רפואיים והרחבת השירותים בעיר. "כשגידי לשץ נכנס לתפקידו כראש המחוז, ידעתי ששירותי הבריאות בירושלים ישתפרו משמעותית. מכבי משקיעה רבות בירושלים ואני מברך אותם על כך", אמר ליצמן והזכיר את חנוכת המרכז הרפואי בשכונת רמת אשכול לפני כשבועיים אשר גם בו השתתף וציין כי "זה מראה שאתם עובדים חזק. חזקו ואמצו".

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ הרב משה גפני שיבח את הפעילות של מכבי בקרב הציבור החרדי בכלל ובירושלים בפרט, וציין כי "הציבור החרדי יודע לזהות היטב מי הרופאים המקצועיים ולכן מכבי זוכה להצלחה רבה", אמר וציין כי "כשמכבי יוזמת משהו היא עושה זאת בצורה הטוב ביותר".

ראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת, בירך על עריכת הכינוס בירושלים והרחיב בדבר התרומה של מכבי לבריאותם של תושבי העיר. "אני שבע רצון לראות את התחרות בתחום שירותי הבריאות בעיר, שנוצרה בזכות תנופת העשייה של מכבי בעיר", אמר ברקת וציין כי הוא "נפעם מאנשי מכבי ש'רעבים' לשדרג את שירותי הרפואה בעיר. הבחירה של הציבור במכבי היא רק בזכות המאמץ של אנשי מכבי בעיר".

שר הפנים והפריפריה, הרב אריה דרעי, שנבצר ממנו להשתתף באירוע שיגר בהודעה מוקלטת את ברכתו משהותו בחו"ל ובירך את מכבי על עלייתה לירושלים. "מכבי הביאה את כל הדברים הטובים של מכבי לירושלים ויצרו תחרות בעיר, כך שכל תושבי ירושלים יכולים ליהנות כיום משירותי הבריאות הטובים ביותר", אמר.

את דבר הנהלת מכבי הביא חבר ההנהלה הרב שמחה שטיצברג שסיפר כי מערכת בריאות בירושלים שודרגה משמעותית בזכות תנופת הפעילות של מכבי בעיר. "במשך שנים לא היה גוף שייקח את הרפואה בעיר לידיים וידאג לרפואה המונעת במקביל לרפואה השוטפת, וזו הבשורה שמכבי שירותי בריאות הביאה לירושלים", הוסיף.

במושב השני של הועידה התקיים פאנל בנושא בריאות בהשתתפות יו"ר מכבי שירותי בריאות, פרופ' משה רוח, ראש חטיבת הבריאות במכבי, פרופ' נחמן אש, המנהל הרפואי של מרחב מרכז ירושלים במכבי הד"ר ג'ון בורובסקי, ומנהל השיווק למגזר החרדי הרב משה שלזינגר, במהלך הפאנל הועלו סוגיות הנוגעות לבריאות התושבים ופעילות מכבי בעניינים אלו.

סגן ראש עיריית ירושלים הרב יוסי דייטש, עם הרב שמעון ברוין.

 

חברי הנהלת מכבי הרב שמחה שטיצברג והרב חיים פרוינד, יו"ר עזר מציון הרב חנניה צ'ולק ים ראש מחוז ירושלים מר גידי לשץ.

 

סגן ראש עיריית ירושלים הרב יצחק פינדרוס עם חברי המועצה הרב שלמה רוזנשטיין והרב ישראל קלרמן.

 

רב בית החולים תל השומר הרב סלומון, היועץ הרפואי הרב שלמה דרנגנר, והיועץ הרפואי הרב יצחק שטרן ורב בית החולים אסותא הרב חיים יצחק פלדמן.

כתיבת תגובה