הצעת חוק: מארגן קבוצת רכישה יהיה מחויב למועדי המסירה של הדירה, למחיר ולטיב המוצר

בוקר טוב: ח"כ הכנסת נאוה בוקר מנסה לעשות סדר עם קבוצות הרכישה והצעת החוק שלה תנטרל את הייחודיות של הקבוצות ותשאיר את השוק לקבלנים בלבד

פלאש90

האם תחום קבוצות הרכישה עומד לקראת מהפך: לפי הצעת חוק חדשה שמגבשת ח"כ נאוה בוקר מ'הליכוד', מארגן קבוצת רכישה יישא באחריות כלפי חברי הקבוצה ממש כמו מוכר הדירה, ויהיה מחויב למועדי המסירה של הדירה, למחיר ולטיב המוצר.

 

ח"כ בוקר מנסה לעשות סדר בנושא של קבוצות הרכישה ולדבריה, "בניגוד לרוכשי הדירות שמוגנים על ידי חוק המכר, חברים בקבוצות רכישה אינם מוגנים כלל. למארגן הקבוצה אין שום אחריות חוקית שמוטלת עליו כדי להגן עליהם".

 

"מה שקורה בפועל הוא שמארגני הקבוצות מפתים את המצטרפים בכך שהם מציגים להם מחירים אטרקטיביים, מאות אלפי שקלים פחות ממחיר השוק, אך למחירים אלה פעמים רבות אין שום כיסוי. מארגן הקבוצה מודיע כי יש צורך בסכומים נוספים, והמצטרפים נאלצים להוציא מכיסם סכומי עתק לא מתוכננים. התוצאה היא שהמצטרפים נותרים חשופים לחלוטין לעיכובים בבניית הדירה, זאת כשהם משלמים גם תשלומי שכירות וגם תשלומי משכנתא".

 

לדבריה, "אני רואה כיצד משפחות מתפרקות ומאבדות כל עוגן כלכלי. פתאום  מבקשים מהם עוד מאות אלפי שקלים כתוספת – והם נותרים בפני שוקת שבורה. רכישת דירה היא ההחלטה הכלכלית החשובה ביותר בחייו של אדם, ולכן דרושה הגנה לרוכשים. הצעת החוק שלי באה לפתור את הבעיה הזאת".

 

"המטרה היא להבטיח כי הרוכשים יקבלו דירה כפי שרכשו, תקינה וראויה למגורים, ויזכו לאחריות לגבי ליקויים ונזקים שיתגלו בעתיד. יתרה מכך, החוק קובע סנקציות כנגד מוכר שאינו עומד בלוחות הזמנים למסירת הדירה במועד שנקבע לה בחוזה המכר".

כתיבת תגובה