הצעת חוק: מובטל יוכל לדחות פירעון חודשי של משכנתא

באופן מלא או חלקי, על פי צרכיו, ולא יותר משלושה חודשים רצופים • הצעת החוק אושרה בועדת שרים • ח"כ פולקמן: "כל אדם יכול להיקלע למצב של אבטלה. זה לא נחלתם של חלשים בלבד"

אילוסטרציה. צילום: Rido | שאטרסטוק

הצעת החוק "חוק הבנקאות – דחיית מועד פירעון של הלוואה לדיור ללקוח מובטל" עברה היום (א) אישור בוועדת שרים. ההצעה נועדה לתת פתרון לבעיה הנוצרת במקרה בו אדם שנטל הלוואה לדיור לא יכול לעמוד בתשלומים חודשיים של אותה הלוואה עקב אובדן מקור פרנסתו. על כן, מוצע לאפשר ללווה שהוא מובטל לדחות פירעון חודשי של הלוואה לדיור, באופן מלא או חלקי, על פי צרכיו,  ולא יותר משלושה חודשים רצופים, ובכל מקרה, סך כל הדחיות לא יעלה על שנה במצטבר. זאת מבלי שידרש לשלם ריבית פיגורים על ההלוואה דבר שיגדיל משמעותית את התשלומים שהוא צריך לשלם.

ח"כ רועי פולקמן: "משכנתא היא התחייבות לטווח ארוך עם קשיחות בפירעון לפי התחייבויות שנלקחות בעת מתן ההלוואה, בעוד החיים של הלווה דינמיים ומלאי תהפוכות בלתי צפויות. כניסה למשבר אם מתקיימת, מהווה סיכון ללווה לאבד את הנכס. מדובר במהלך שנותן משנה תוקף להסרת חסם הסיכון הקיים בסביבת התעסוקה הישראלית ושאינו יוצר כל נזק כלכלי לבנק המלווה."

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

שר האוצר משה כחלון: "אף אחד מאיתנו לא מחוסן מרגעי משבר. לכל אדם יכולים להיות בחיים רגעים קשים וזה המקום שלנו כמדינה לגלות רגישות ולנסות לעזור ככל הניתן. הצעת החוק של ח"כ פולקמן היא מידתית ומאזנת בין ערכים של חמלה ורגישות ובין כללי השוק הפיננסי".

תגובה אחת ל: "הצעת חוק: מובטל יוכל לדחות פירעון חודשי של משכנתא"

  1. מה לא עושים כדי לשרת את האינטרסנטים ולדחות את פיצוץ בועת הנדל"ן

כתיבת תגובה