הקִדְמָה הגיעה לטהרן. באיראן יחלו להנפיק כרטיסי אשראי

עשרות שנים לאחר לידתם של כרטיסי הפלסטיק, גם האיראנים יחלו לבזבז באמצעותם. הבנק המרכזי של איראן הודיע כי יאפשר לבנקים המקומיים להנפיק כרטיסי אשראי במטרה לתמרץ את הכלכלה המקומית

ריאל ריאני. צילום: ppart | שטארסטוק

בעוד שבעולם המערבי יורד השימוש בכרטיסי אשראי, ומתרבים היישומים והפרוטוקולים לתשלום באמצעות מכשיר הסלולר, באיראן החלו להנפיק לראשונה את כרטיסי הפלסטיק המופלאים.

הבנקים האיראנים קיבלו את אישור הבנק המרכזי של בטהרן להנפיק כרטיסים מקומיים, בהם לא ניתן יהיה להזמין מוצרים מחוץ למדינה. הכרטיסים יהיו מוגבלים בתקרת סכום האשראי שתנוע בין 3,000 ל-15,000 דולר והבנקים יהיו אלה שיקבעו מי ראוי להחזיק בהם.

בתקשורת האיראנית דיווחו על הדבר ופרשנים כלכליים העריכו כי החלטת הבנק המרכזי נובעת ממצבה הכלכלי הקשה של המדינה שנאנקה בשנים האחרונות תחת הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה טרם נחתם הסכם הגרעין.

במערב אומרים כי למרות ההסכם שהסיר לא מעט מהסנקציות ולמרות העובדה שחברות מערביות רבות רוצות לחזור ולעשות עסקים עם האיראנים, וחלקן אף נכנסו לשוק האיראני, מצבה של הכלכלה המקומית בכי רע.

לא אחת טענו ראשי השלטון באיראן כי ארצות הברית (השטן הגדול) עדיין מכבידה את עולה על איראן ומונעת ממנה לחזור ולהיות חלק מהכלכלה העולמית. אגב, בכיר בבנק המרכזי של איראן אמר השבוע כי "ייקח זמן עד שהכרטיסים הללו ישתלבו במערכת הבנקאית". מדובר בשינוי תפיסה מהותי עבור אזרחי איראן שמשכורתם הממוצעת עומדת על פחות מאלף דולר.

כתיבת תגובה