הקבלן לא רשם קרוב ל-100 אלף שקל כי הוא "חדש בתחום"

סיבוב נוסף של פקחי רשות המיסים בעפולה וסביבותיה חשף כי אחד מכל חמישה בעלי עסקים אינו רושם הכנסות כחוק. התירוץ המקורי ביותר היה שייך לנגר שסיפר כי הוא באמצע עבודות שירות על עבירת מע"מ

עפולה | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עשרים אחוז מבעלי העסקים בעפולה וסביבותיה לא רושמים הכנסות כחוק. כך עולה מביקורת שערכו פקחי מס ההכנסה ב-159 עסקים באזור. בין היתר ביקרו הפקחים באתר בנייה בו נערכו עבודות ואיתרו קבלן שיפוצים. מבדיקתם עלה כי הקבלן לא רשם הכנסות של כ-97 אלף שקל. לדבריו, הוא חדש בתחום ו"לא מבין בעניינים האלה"…

במגרש מכוניות בעפולה מצאו הפקחים שישה צ'קים שלא נרשמו בסכום כולל של כ-311 אלף שקל. בעל העסק אמר לפקחים כי רצה לוודא שהם ייפרעו בטרם רשם אותם. בשני המקרים הועברו תיקיהם של בעלי העסקים להמשך טיפול במחלקת תביעות.

גם מקרה נוסף, הפעם בבית שאן, הגיע למחלקת תביעות. כאן מדובר בקבלן שמבצע עבודות בבריכות שחייה. במקרה שלו התברר כי למרות שיש לו תיק ברשות המסים, הוא כלל לא הגיש דוחות ולא דיווח על עיסוקו החדש. הקבלן טען: "אני עובד רק כמה חודשים בעסק הזה".

בנגרייה בעפולה מצאו הפקחים סכומים שונים שהצטברו לכדי עשרת אלפים שקלים שלא נרשמו. תשובתו של בעל העסק הייתה מפתיעה: "אני בעבודות שירות של מע"מ והסתבכתי". חבל שאנשים לא לומדים מהטעויות של עצמם.

הלשנה על בעלת גן התבררה כנכונה כאשר הפקחים גילו 17 צ'קים בסך של כ-48 אלף שקל שלא נרשמו בספרי העסק. מפעילת הגן הסבירה "אנחנו רושמים לפני הדיווח". בדיקת הניירת של קבלן חשמל שביצע עבודות באחד מהכפרים באזור, העלתה כי הקבלן לא רשם הכנסות של כ-5,000 שקלים. בתגובה אמר האיש לפקחים: "אני לא מאופס, עזבו אותי". במספרה בעפולה מצאו הפקחים כי הספר לא רשם הכנסות של כ-4,500 שקלים. הוא הבטיח כי יבדוק מה קרה וכיצד לא נרשמו הכספים.

כתיבת תגובה