הקומפקטית הספורטיבית של סיאט

Seat Ibiza Cupra החדשה: שילוב בין ביצועים, טכנולוגיה, עיצוב וחווית נהיגה!

דגל השחמט חוזר ביחד עם האדרנלין. חטיבת סיאט, מבית צ'מפיון מוטורס, תחל השבוע בשיווק גרסת הספורט קומפקט, סיאט איביזה קופרה החדשה, מכונית קטנה עם חווית נהיגה גדולה. ה- Seat Ibiza Cupra מציעה לנהגים את השילוב הטוב ביותר בין ביצועים ספורטיביים, לשימוש יומיומי לצד צריכת דלק נמוכה, זאת לצד תג מחיר הטוב בקטגוריית ההוט- האצ'. מצד אחד מנוע חדש ועוצמתי בנפח 1.8 ליטר מוגדש המספק 192 כ"ס עם לא פחות מ- 32.6 קג"מ ומצד שני ופליטת מזהמים הנמוכים מבעבר, בזכות מערכת ה- Start&Stop.

 

צביקה לוי, מנהל חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס: "בהמשך להצלחת הלאון קופרה, ממנה מכרנו עד כה למעלה מ- 150 כלי רכב בשמונה חודשים בלבד, אנו משיקים את האחות הקטנה האיביזה קופרה. דגם הספורט של האיביזה מציע במחיר של מכונית משפחתית סטנדרטית את חווית הביצועים והאדרנלין הטהורה של סיאט. אין בקטגוריה כיום מכונית המציעה כל כך הרבה עוצמה לצד שלל מערכות אלקטרוניות לשיפור חווית הנהיגה בהצעת ערך כה אטרקטיבית".

מחיר מחירון Seat Ibiza Cupra יעמוד על 136,900 ₪

חיצונית ה- Ibiza Cupra מציגה את תפיסת "זאב בעור של כבש" כשלצד תצורת החץ המוכרת של הדגם, היא מציעה שורה של סממנים ספורטיביים למביני עניין. ה- Cupra כוללת מקדימה ומאחורה את לוגו דגל השחמט המוכר. השבכה הקדמית זוכה לציפוי מושחר אגרסיבי, כשהפגושים כוללים שבכה תחתונה וכונסי אוויר צידיים לחזות קרבית יותר. פנסי הבי-קסנון זוכים לתאורת לד מסביב ולהשלמת המראה, החלק האחורי של הרכב כולל ספוילר אחורי, לצד מפלט טרפזי. ה- Cupra מוצעת בתצורת שלוש דלתות בלבד. גם תא הנוסעים כולל מספר עדכונים בהשוואה לדגם הרגיל עם חבילת אבזור Cupra המציעה ציפוי עור ייחודי להגה הקטום בחלקו התחתון ולידית ההילוכים, ריפוד Cupra ודוושות אלומיניום ספורטיביות. חזית הנהג כוללת את לוגו דגל השחמט נמצא בלוח המחוונים וגימור כסוף לטבעות בפתחי המזגן.

 

כראוי לכלי הרכב המוביל לצעירים כיום בישראל, ה- Ibiza Cupra מציעה מערכת מולטימדיה מתקדמת לסנכרון עם הטלפון הסלולרי. הקונסולה המרכזית כוללת מחשב דרך עם תצוגה דיגיטלית ומערכת ה- SEAT SYNC (סטנדרט) המאפשרת סנכרון והתאמה אופטימאלית לתפריטי הרכב השונים עם מסך צבעוני 6.5' טאצ'. חבילת המולטימדיה של הקופרה החדשה כוללת גם גרסתFULL LINK   שמציעה אפשרויות חיבור שונות בין מכשיר הסמארטפון האישי למערכת המולטימדיה המקורית. החיבור מאפשר לנהג ליהנות על גבי מסך המגע של הרכב ממספר אפליקציות, אשר הותרו על ידי יצרן הרכב ויצרניות הסמארטפונים וכל זאת בצורה נוחה ובטוחה. המערכת מאפשרת חיבור בין מערכות ההפעלה: Mirror link, Car play by Apple ו- Android Auto by Google. לקוחות המעוניינים יוכלו גם להוריד את אפליקציית Seat Connect אותה ניתן להוריד ללא תשלום ב- Google Play (השימוש באפליקציה זו נעשה באמצעות חיבור Mirror Link בלבד).

 

גולת הכותרת ב- Ibiza Cupra החדשה היא המנוע. בניגוד לדגם היוצא שכלל מנוע בנפח 1.4 ליטר, ה- Cupra החדשה כוללת מנוע מוגדש טורבו, ארבעה צילינדרים, בנפח 1.8 ליטר TSI. המנוע מציע הספק שיא של 192 כ"ס המושגים בין  4300, ל- 6,200 סל"ד ומומנט מירבי של 32.6 קג"מ המגיעים בין 1,450 ל- 4,200 סל"ד. הביצועים שמפיק המנוע מאפשרים ל- Ibiza Cupra, תוך 6.7 שניות בלבד, להגיע מעמידה ל- 100 קמ"ש, כמו גם להגיע למהירות שיא (מוגבל אלקטרונית) של 235 קמ"ש. לחווית נהיגה משופרת מבעבר כולל הרכב את מערכת ה- SEAT DYNAMIC DRIVE. מערכת זו שולטת באמצעות בקרה אלקטרונית בבולמי הזעזועים האדפטיביים ומספקת התאמה אופטימאלית בין התנהגות הרכב לבין אופי הנהיגה ו/או למצב הכביש. ה- Ibiza Cupra כוללת ארבעה מצבי נהיגה שונים: מספורטיבית ודינמית ועד למהירת שיוט רגועה: Comfort//Sport//Cupra//Individual. אלו לצד מערכת ה- XDS המדמה נעילת דיפרנציאל אלקטרוני מעניקים לנהג חווית נהיגה דינמית מושחזת לצד אחיזת כביש מהודקת. שינוי נוסף לחובבי הנהיגה הספורטיבית היא תיבת ההילוכים הידנית בת 6 ההילוכים.

לצד הביצועים החדים, מציעה הקופרה שיפור בפליטת מזהמים עם מנוע העומד בתקני יורו 6 המחמירים, הנמצא בקבוצה 9 במדד הירוק (לעומת 11 בקופרה היוצאת) ועם צריכת דלק של 16.1 קילומטרים לליטר בנהיגה משולבת בתנאי מעבדה.

 

גרסת ה- Cupra מוצעת למכירה עם רמת גימור גבוהה כסטנדרט, הכוללת בין היתר: חלון גג פנורמי מזכוכית עם פתיחה חשמלית, זוג מושבי ספורט עם ריפודי Cupra, מערכת Start & Stop, בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית ,מערכת מולטימדיה עם 6 רמקולים קורא כרטיסי SD, מסך צבעוני טאץ' 6.5', דיבורית BT, פנסי BI- XENON ועם תאורת LED DRL קדמי ו– LED אחורי, חבילת אבזור גימור Cupra, הגה כוח אלקטרו מכני עם גלגל הגה קטום ספורטיבי 3 זרועות, מפלט טרפזי, קליפרים אדומיםCUPRA , מראות צד מתכווננות חשמלית עם הפשרת אדים, תאורת קריאה אישית מלפנים, חיישני אורות וגשם להפעלה אוטומטית, פנסי ערפל עם סיוע בפניה  ועוד.

 

רשימת אבזור הבטיחות של הרכב ארוכה וכוללת בין היתר: זוג כריות אויר קדמי לנהג ולנוסע, זוג כריות אויר צדיות, וזוג כריות וילון. לנוסע בצד הנהג קיימת אפשרות לניתוק כרית אויר קדמית כולל גם תזכורת לחגירת בטיחות קדמיות,. בנוסף לכך מציעה ה- Ibiza שלל מערכות בטיחות מערכת E.S.P  Electronic Stability Program הכוללת גם מערכת ה- XDS עם דיפרנציאל אלקטרוני לשיפור אחיזת הכביש, מערכת בלימה למניעת תאונה משנית – Multi Collision Brake, מערכת להתראת עייפות, מערכת A.B.S Anti-Locking  Break System, מערכת T.C.S Traction Control  System, מערכת B.A.S Brake Assist system, מערכת ניטור לחץ אויר ירוד בצמיגים , כולל  נורית התראה, מערכת HHC סיוע בזינוק בעלייה ועוד.

כתיבת תגובה