הקומץ נעשה לרוב, והחליט: יאיר גרבוז לא יקבל פרס ישראל

בפתיחת פורום הפיס לחינוך מתח שר החינוך ביקורת חריפה על דבריו של יאיר גרבוז לפני הבחירות האחרונות ואמר כי החליט לא לכנס יותר את ועדת פרס ישראל. במילים אחרות, גרבוז לא יקבל את הפרס

יאיר גרבוז. צילום: תומר ניוברג | פלאש 90

שר החינוך, חה"כ נפתלי בנט (הבית היהודי) נשא אמש (ד) את נאום הפתיחה ב'פורום הפיס לחינוך', ואמר: "כיוון שוועדת הפרס לא הצליחה לגבש החלטה בנוגע לפרס ישראל, החלטתי לא לכנסה יותר". בתשובה לשאלה שעלתה מהקהל, מתח בנט ביקורת נוקבת על דבריו של יאיר גרבוז, שהיה מועמד לקבל את הפרס.

כזכור, בנאום, שנשא עשרה ימים בלבד לפני הבחירות האחרונות, אמר גרבוז: "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים – רק קומץ! אם כל אלה רק קומץ… אז איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש ובאין מפריע הוא, הקומץ, נעשה לרוב?".

בנט אמר אתמול: "אני לא מומחה באמנות פלסטית, אני יודע דבר אחד – יותר מדי שנים הגדירו שיש פה תרבות-על ותת-תרבות. היה מי שהגדיר שזה תרבותי וזה לא תרבותי, ואלה הרוב ואלה הקומץ. אז אני לא יודע מה זה רוב וקומץ – אני קומץ, אתה קומץ. כל אחד הוא קומץ בדרכו, אבל אנחנו עם אחד. רבי יהודה הלוי הוא קומץ? הרמב"ם הוא קומץ? הרב משאש הוא קומץ? יש לנו תרבות מופלאה מכל עדות ישראל ואין לאף אחד מונופול על הדבר הזה".

יושב ראש מפעל הפיס, האלוף (במיל) עוזי דיין אמר בפורום כי "הפיס תומך בצורה משמעותית בחינוך בישראל ומקיים את הכנסים כדי להביא את החינוך הנוגע לכל משפחה בישראל לחזית השיח הציבורי. בשנה הקודמת תמך הפיס בקהילה בסכום כולל של 1.8 מיליארד שקל. למפעל הפיס, יש את הזכות והיכולת, גם לערוך בחינה של נושאים חינוכיים שונים וגם לקדם אותם באופן מעשי.

"לדוגמה: השנה החלטנו להעלות את הכסף שניתן למלגות ל-50 מיליון שקל, דבר, שיאפשר לרשויות המקומיות לתמוך בלימודים של עשרת אלפי סטודנטים ובה בעת, להפוך אותם לכוח משימה התנדבותי בכל רשות. הכנס הנוכחי מוקדש לחדשנות בחינוך, כיוון חשוב ומאתגר, שעוד ארוכה הדרך לממשו".

כתיבת תגובה