הרוב מעדיפים מנועי בעירה וחוששים ממכוניות אוטונומיות

למרות שלא מדובר בסקר מדעי, נתונים שנחשפו בסקר גולשים שערך מדמה מבחני נהיגה, מעלים סימן שאלה גדול על עתיד תעשיית הרכב החשמלי והאוטונומי. מרבית משתתפי הסקר מעדיפים מנועי בעירה קלאסיים

טסלה מובילה בקרב הנערים. צילום: Nadezda Murmakova | שאטרסטוק

חשבתם שיש עתיד לרכב החשמלי? חשבו שוב. סקר שנערך בחודש האחרון על ידי מדמה (סימולאטור) מבחני הנהיגה דרייבינג טסט בקרב קרוב ל-160 אלף גולשים באתר האינטרנט שלו, העלה תמונה מדהימה ומעוררת מחשבה.

המדמה שפונה בעיקר לצעירים ביקש לבחון את מידת העניין של הגולשים ברכבים חשמליים. מהסקר עולה כי רוב מוצק של כשבעים אחוזים מהגולשים, אינו מעוניין ברכבים חשמליים. להיפך, הם מעדיפים מנוע בעירה קלאסי. כאילו לא די בכך, שני שליש מהנשאלים גם לא מאמינים ברכבים אוטונומיים. זאת למרות שהמותג האוטונומי המועדף על בני 13-19 הוא 'טסלה'.

בני נוער וצעירים בתחילת שנות העשרים לחייהם אינם מעוניינים ברכבים חשמליים. אך כאשר מדובר במבוגרים בגילאי 50-64, ההתנגדות משמעותית הרבה יותר. מה זה אומר על עתיד תעשיית הרכב ועל ההערכות לפיהן העולם יעבור למכוניות חשמליות ואוטונומיות?

בכלל, השימוש במכוניות אוטונומיות מעורר הרבה דאגה בקרב הציבור, ואפילו בקרב הצעירים שפתוחים הרבה יותר לשינויים טכנולוגיים. מרבית משתתפי הסקר הביעו חשש מפני נסיעה ברכב אוטונומי, הרבה יותר מכפי שניתן היה להסיק מהפרסומים הרבים אודות רכבים אוטונומיים.

רק קצת פחות מ-19% מהגולשים לא הביעו כל חשש מרכבים אוטונומיים. זה מפתיע במיוחד לנוכח ההשקעות הרבות של תעשיית הרכב והטכנולוגיה בפיתוח מכוניות שכאלו. ייתכן שהתאונות המתוקשרות של התקופה האחרונה השפיעו על דעת הקהל. יחד עם זאת, כאמור, טסלה, שספגה לא מעט ביקורת על אותן תאונות, מחזיקה ביתרון ברור בקרב הצעירים שבגולשים שהשתתפו בסקר.

כתיבת תגובה