הרווח הנקי זינק למרות ירידה במחזורי המסחר באג"ח

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב סיימה את שנת הכספים הקודמת עם רווח נקי של קרוב לעשרים מיליון שקל למרות קיטון במחזור המסחר באגרות חוב ובפעילותן של קרנות הנאמנות. 73 חברות הנפיקו השנה מניות בבורסה

הרווח זינק. יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הבוקר (ד) מפרסמת 'הבורסה לניירות ערך' את הדוחות הכספיים לשנה הקודמת. מהדוחות עולה כי בשנה הקודמת רשמה הבורסה גידול בהכנסותיה וזינוק חד ברווח הנקי. ההסבר לגידול בהכנסות נעוץ בגידול בפעילות המסלקה הבורסאית וממכירת מידע. מאידך, הירידה במחזורי המסחר באגרות חוב וקרנות נאמנות, התקזז עם הגידול במחזורי המסחר במניות והותיר את הכנסותיה של הבורסה מעמלות מסחר ברמה יציבה אל מול נתוני השנה הקודמת (2014).

ההוצאות, כפי שעולה מהדוחות, עלו אף הן והסתכמו ב-238 מיליון שקל. עלייה של שמונה מיליון אל מול שנת 2014. לסיכום, ההכנסות הסתכמו ב-267 מיליון שקל, עלייה של 17 מיליון שקל אל מול השנה הקודמת, והרווח הנקי בשנת 2015 זינק בחדות ליותר מ-19 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של תשעה מיליוני שקלים ב-2014.

עוד נתונים מהדוחות: זינוק של כ-52% בסכומים שגויסו באמצעות הנפקות והקצאות אג"ח קונצרניות שהסתכמו ב-54 מיליארד שקל; בסקטור המניות נרשמו בשנה הקודמת 73 הנפקות של חברות שנסחרות בבורסה. כך שבסך הכל, למרות הביקורת על הבורסה הישראלית, הביצועים לא רעים בכלל.

מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט, אמר בעקבות פרסום הדוחות, כי הבורסה פועלת להגדלת מקורות ההכנסה שלה, אם באמצעות התייעלות ואם באמצעות יצירת מוצרים נוספים עבור ציבור המשקיעים.

כתיבת תגובה