הרכבת הקלה של מטרופולין באר שבע תצא לדרך בקרוב

שוב מדובר ברכבת עילית ושוב יש לקוות שהמתכננים ייקחו בחשבון את התפתחות העיר והמטרופולין בעשר, עשרים וחמישים שנה הקרובות. בשבועות הקרובים צפוי משרד התחבורה לתקצב את הפרויקט החשוב

מבט פנורמי על בירת הנגב. צילום: Leonard Zhukovsky | שאטרסטוק

עכשיו גם בירת הנגב רוצה רכבת קלה. אבל שוב, כמו בירושלים, במקום לנצל את העובדה שישנן כיום מכונות כרייה מהירות ויעילות, בבאר שבע רוצים לחסוך והרכבת תהיה רכבת קלה עילית בדומה לזו שכבר נוסעת בירושלים.

שוב, בדומה לירושלים, גם כאן תקום חברה ייעודית לתכנון והקמת הקו שעשוי לחבר את העיר ובסיסי צה"ל הגדולים המוקמים לצידה. החברה הזו תהיה חברה ציבורית ובשבועות הקרובים אמור משרד התחבורה להקצות תקציב למטרה זו.

הרכבת הקלה של מטרופולין באר שבע אמורה לעלות עד חמישה מיליארד שקל מכספי הציבור. היא אמורה לעלות על הפסים בעוד שבע שנים במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב תסתכלו על הרכבת הקלה בתל-אביב ותבינו.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

הרכבת תשרת הן את תושבי באר שבע והן את היישובים הקרובים אליה ובסיסי הצבא הענקיים שהוקמו לצידה בשנים האחרונות. נכון לחורף תשע"ו חיו בבאר שבע לבדה, כך לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, למעלה ממאתיים אלף איש. במטרופולין עצמו מתגוררים למעלה מרבע מיליון וסביר להניח שבעוד שבע שנים מספרם יעלה על שלוש מאות אלף. נותר רק לקוות שבשונה מקו הרכבת הקלה בירושלים, הפעם ייקחו המתכננים בחשבון גם התפתחויות של עשר, עשרים וחמישים שנה קדימה.

כתיבת תגובה