הרשות לניי"ע קנסה ארבע חברות ביותר מחצי מיליון שקל

בין החברות נמנית גם ההסתדרות הציונית שלא טרחה לעדכן על אחזקה של 3.49% במניות חברת 'אוצר התיישבות יהודים' באמצעות קרן היסוד שבשליטתה. זו תשלם 13.5 אלף שקלים לאחר שהרשות הפחיתה 25% מהקנס

יו"ר האופוזיציה בכנס ההסתדרות הציונית. צילום: תומר ניוברג | פלאש 90

הרשות לניירות ערך הטילה עיצומים כספיים על חברה מנפיקת תעודות סל, על זירת סוחר, על חברה ציבורית ועל בעל עניין בחברה ציבורית בסכום כולל של 548,617 שקלים. על 'הראל סל' הוטל קנס בסך 375 אלף שקלים בגין מכירת שתי סדרות של תעודות סל חסומות.

על 'אר.אפ.אקס' הוטל קנס בסך 125 אלף שקלים בגין אי הגשת דוחות רבעוניים כנדרש. על 'גמאטרוניק' הוטל קנס בסך 35,117 שקלים בגין איחור בהגשת דוחות כספיים רבעוניים; ואילו על ההסתדרות הציונית העולמית הוטל קנס בסך 13,500 בגין אי דיווח על אחזקות בעל עניין.

ברשות הבהירו כי על חברה מנפיקת תעודות סל נאסר להציע מוצרים פיננסים לציבור שלא בהתאם להוראות הדין. בהטלת הקנס על זירת הסוחר (אר.אפ.אקס) "ממשיכה הרשות ומדגישה את חשיבות הפיקוח על תחום זירות הסוחר שהינו תחום עתיר סיכונים".

ברשות אמרו הבוקר כי למרות הענישה, הרי שבכל המקרים נהגה בהתאם למדיניותה בשנים האחרונות, ליישום תקנות ההפחתה לטובת המפרים. סכומי העיצום הבסיסי על פי החוק הופחתו בשיעורים של בין 25% ל-75% בהתאם לנסיבות כל מקרה.

כתיבת תגובה